Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

nickan1

Trådstartare
Det har börjat knäppa i knät när jag går i uppförsbacke eller uppför en trappa. Har inga andra symptom, det går bra att träna, var på gympa idag och det gick bra utan problem. Borde jag ändå gå till en läkare och kolla upp det? Själv tycker jag att det känns lite fånigt att göra detta för enbart det knäppande ljudet som dessutom inte hörs alltid.

Det kom troligtvis efter överansträngning när jag gick otroligt mycket under tre dagar med kanske inte helt optimala skor. Nån som upplevt samma och gick det över? Har alltså inte ont, knät känns inte instabilt på nåt sätt och att träna går som sagt bra och då märkte jag inte av att det knäppte men det kan ju iofs vara så att det överröstades av musiken på passet.
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Det har börjat knäppa i knät när jag går i uppförsbacke eller uppför en trappa. Har inga andra symptom, det går bra att träna, var på gympa idag och det gick bra utan problem. Borde jag ändå gå till en läkare och kolla upp det? Själv tycker jag att det känns lite fånigt att göra detta för enbart det knäppande ljudet som dessutom inte hörs alltid.

Det kom troligtvis efter överansträngning när jag gick otroligt mycket under tre dagar med kanske inte helt optimala skor. Nån som upplevt samma och gick det över? Har alltså inte ont, knät känns inte instabilt på nåt sätt och att träna går som sagt bra och då märkte jag inte av att det knäppte men det kan ju iofs vara så att det överröstades av musiken på passet.

Nej, du tränade och det gick bra. Kan man träna och det går bra ska man inte belasta sjukvården, du är helt enkelt frisk.
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Knakande är inte farligt sålänge det inte gör ont har jag fått lära mig.
knakar själv i varenda led typ dagligen och det började i tonåren :-)
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Ingen aning om vad man "ska" göra, men jag hade inte gått till doktorn om jag inte hade haft ont.
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Tack för era svar det bekräftar vad jag själv tänkte. Ville mest kolla av med nån annan om nån haft liknande problem och ifall det kunde vara ett tecken på att det blev värre med tiden. Vissa grejer bör man ju kolla upp i ett tidigt skede för att inte förvärras. Jag tycker inte heller om att belasta sjukvården i onödan de har tillräckligt att göra ändå anser jag.
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Jag har precis samma som du, knäpper i vänstra knät i just trappor. Känns inte, bara låter. Har haft detta är i BRA många år och har inte kännt av det ännu mer än en vätskesamling i knät efter mycket stående och gående i dåliga skor (jobbet).

Så du behöver nog inte oroa dig :p
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Japp jag har varit med om det, först gjorde det inte ont men det knäppte hejdlöst när jag gick och främst upp eller ner för trappor. Så småningom började det göra ont också, men jag gick aldrig till doktorn utan provade Finitro Forte som maken äter för sina knän, och vips så försvann knäppandet.

Jag tänkte att det var en slump så då slutade jag att äta tabletterna, eter 2-3 veckor så började det knäppa igen och då fick det bli Finitro igen.
 
Sv: Knäppande ljud i knät men inga andra symptom

Så länge det inte svullnar eller gör ont så att det hindrar din vardag på något vis kan du nog ta det lugnt :)
Har du bra skor när du rör dig?

Vill du ha råd från sjuksköterska finns ju alltid 1177, det är typ sådant det är till för, och inget som "belastar vården" :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
29 306
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp