Knäledsupphakning?

Glimris

Trådstartare
Borstade mitt femåriga halvblodssto och skulle kratsa hovarna. Helt plötsligt skulle hon inte lyfta vänster bak, stod som fastvuxen. När jag puttade henne åt sidan släpade benet sidvärtes istället för att lyfta. Gick ut på gårdsplanen och hon gick normalt, puttade henne igen åt sidan och benet släpade sidvärtes. Gick sen lite längre med henne ca 100 m och provade igen, då lyfte hon väldigt högt och snabbt men det gick iallafall. Kan hon ha sträckt sig i hagen eller är det så här knäledsupphakning kan yttra sig?

Sv: Knäledsupphakning?

Det låter som en typisk patellaupphakning. Det kan vara en engångsföreteelse, men du kan ju hålla lite extra koll särskilt när hon har stått still länge tex på morgonen vid utsläpp om hon står på box osv.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 935
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 807
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka