knäledsinflamatinon ??

urkella

Trådstartare
Blir så less på dessa problem, har börjat sätta igång pållen lite mer nu efter vinter vilan och det har gått jätte bra han har varit väldigt pigg och glad, så frammåt som han har varit nu har han aldrig varit tidigare,. tills idag :( skulle rida ut med stallägaren, har tidigare mest ridit i paddocken då han inte vill lämna stallet när han är själv. Men börjar med att han är lite snubblig av sig bak, tänkte att det är nog att han ömmar lite då han inte är skodd bak och nu när snön är borta så är det en massa stenar på vägen. sen efter att ha kommit en bit så "tappar" han bakbenen, vilket han även gjorde sen när han gick på ojämn mark fast då bara ena benet, han gick även lustigt fram kändes som att han hade ryck i bogmusklen ungefär då det ibland blev stötigt. red han sen 1 varv i vaje varv på banan så stall ägaren skulle kolla när han rörde på sig och han vile inte ta ut steget, han gick då inte orent men väldigt korta steg. Red sist innan i fredags och då gick han på som vanligt. han va lite snubblig av sig så när jag fick honom (juli) men sen över höst/vinter har han varit jätte fräch och både blivit fin i hull och muskler. men kanske kommer det fram då han ridits lite mer dessa veckor :confused: kände igenom honom och han va lite hård i ena musklen bak på ryggen (höger) så blir att ringa vet imorgon så han få kolla igenom honom.

Sv: knäledsinflamatinon ??

puttar, ingen som haft/har pållar med detta ? stämmer det in på min pålle tror ni ?:(

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka