Knäckebröd och recept

californication

Trådstartare
Hej hej.

Söker efter recept på enkla knäckebröd. Tänk Wasa husman och liknande. Kollat runt lite men hittar mest recept med massa olika fröer, nötter osv. Vill ha mycket enkla recept. Kom igen! :)

Hej hej.

Söker efter recept på enkla knäckebröd. Tänk Wasa husman och liknande. Kollat runt lite men hittar mest recept med massa olika fröer, nötter osv. Vill ha mycket enkla recept. Kom igen! :)

Iofs mkt frön, men löjligt enkelt att göra och det blir verkligen jättegott. Funkar fint till ostskiva eller liknande också...

GI-Knäcke

1/2 dl linfrö
3/4 dl solroskärnor
1/2 dl sesamfrö
1/4 del pumpakärnor
2 dl majsmjöl
1/2 dl olivolja
1 1/2 dl kokande vatten

Blanda samman allting. Bred ut tunt på bakplåtspapper. Strö över flingsalt om du vill. Grädda i mitten av ugnen på 150 grader, cirka 60 min.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 088
Senast: KesoNeso
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 573
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar