Carla

Trådstartare
Ja, i regnet. :bump: :smirk:

Kommer dit i regnet, tar av eksemtäcke, borstar, putsar, sadlar och tränsar i regnet. När jag ska sitta upp och börja rida igång henne, blir hon helt nipprig och dansar runt som en tok. (hon är 20 år, men inte f*n märks det :angel: )
Sitter upp, och rider igång. Går bra.
Alla gångarter var rena, och hon gick underbart bra.

Och så till tävlingen - katastrofalt! Det var som hon tappade all luft när vi klev in på banan, hon lyssnade visserligen mycket bra när jag ville öka farten lite, men annars brukar man få hålla tillbaka henne?
Tölten var travtaktig bitvis, men mestadels ok. Övergången till trav gick skitbra, fick ner henne i form på en gång (hon har fått någon ovana att om man gör halvhalter i traven betyder det tölt, knas.) men sen sket det sig.
Skritten är hennes bästa gångart, hade önskat att hon vilade lite mer på steget, och det skrev dom i protokollet också.
Och sen från skritt till galopp - SKITBRA. Fick fel galopp. Damn.
Och jag märkte det inte förens det var för sent att korrigera.

Så jag fick:
Tölt 4,5
Trav 5,5
Skritt 6,0
Galopp 0
Sits och inverkningar 5,0

slutade alltså på 4,2. Nu är inte det här megastort, men det är ändå jobbigt när man vet vad hästen kan och att det kan gå skitbra och att jag kunde ha vunnit om jag bara hade lyssnat lite bättre. Och att det alltid ska skita sig totalt när man ska visa upp vad jag och hästen kan inför alla människor på gården och ägarna framförallt, och inte bara ridläraren.

Här är jag och Blesa iaf.. Det är hon som är liten och jag som är lång. (jag har en film också, men jag vet inte hur man lägger in)
Båda superblöta

Sv: KM idag!

Det är bara att ta nya tag och komma igen nästa gång. Och du glömmer aldrig att kolla om det är rätt galopp. Tycker inte du ska bry dig så mycket om vad folk kan tycka och tänka, en missad gångart har hänt de flesta. :bump: Du fick ju bra poäng i övrigt.

Haha, nu har jag lugnat ner mig lite. :smirk:
Rider hästen igen på måndag :love:

Jodå, jag fick ju hyffsat annars.

puuuutt...?
ingen som har något att säga om hur STOR jag är för den LILLA hästen? :devil:
haha

Äsch storleken har väl ändå ingen betydelse ;)

Fruktansvärt vad du är stor på den lilla hästen ;) Jag ser inte alls lika stor ut :angel: (om inte större)

haha, på filmen ser det urlöjligt ut. Som en flaggstång. Men spillerill, hon känns inte liten att rida och sålänge jag inte slår i marken är jag glad :D

Ja säger det samma. När fötterna går i marken kanske man ska byta upp sig en storlek :D Så länge inte hästen störs av det så varför bry sig egentligen? :)

Lite långa ben, men det är ju bra att ha om du vill ge hästen en kram :love:
Annars tycker jag att det ser harmoniskt ut, har du månne liten överkropp?
Trevlig häst, ser :devil: blött ut...

jag har myyyycket långa ben, och det gör väl att min överkropp ser liten ut ;) :D

Och JA, det var djäääävulskt kallt och blött.

Och vem skulle inte vilja ge den hästen en kram? :love:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 302
Senast: Freazer
·
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 397
Senast: Hedinn
·
Träning Okej, så jag har en unghäst på 3,5 år jag red in i höstas. Allt gick så jävla bra, vi tog det i våran takt och red för tränare givetvis...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka