Klurat på en fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gullan86

Trådstartare
jag har klurat lite på en fråga som kanske e väldigt simpel hehe...men hur många av er har fått bristningar som syns på magen när ni blivit gravida? är det ärftligt? och varför uppkommer det bara på vissa?
om man är riktigt smal är det större chans att man får det då?

har det försvunnit eller finns det alltid kvar?...om ni har fler barn fick ni det på första då och sen blev de värre på de andra eller fick ni det inte på de första men på det andra?

haha knäppa frågor man skriv vad ni tycker o vet o allt om detta bara hehe :p

o en sak till....är det farligt på nåt sätt? går att operera? hm...haha :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Klurat på en fråga.

Jag fick jättemkt bristningar, men dom syns inte så jätteväl idag.
Skulle tro att dom alltid finns kvar.
Tänker nästan aldrig på att dom finns där,
man har huvudet fullt med annat när bebisen väl tittat ut ;)
 
Sv: Klurat på en fråga.

Känner mig ytlig nu, men kan man inte fråga är, vart ska man annars fråga...? ;)

Uppkommer bristningar alltid UNDER graviditeten? Eller kan de komma när magen går tillbaks?
Jag är i v.36 och har hittills (peppar, peppar) inte fått några (bara nåt pyttestreck på undersidan av ena tutten :p ), betyder det att jag har klarat mig?


MVH/



Jossan
 
Sv: Klurat på en fråga.

På mig syntes inte en enda bristning när magen var utspänd, när ungen (-arna) väl var ute, då blev det en annan femma. Dom syntes när skinnet blev slappt, men inte så det stör mig direkt.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag har nog klarat mig helt utan bristningar. Inga som jag sett av iallfall.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Har fått två barn, inga bristningar på magen men litegrann på höfterna (varför?).

Mamma har mkt bristningar om det säger nåt om ärftligehetern :p.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag trodde också att jag kanske skulle slippa, men de dök upp i v 39... men inget jag bryr mig om. Hinner förresten inte studera dem så ingående heller.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Gullan86 skrev:
jag har klurat lite på en fråga som kanske e väldigt simpel hehe...men hur många av er har fått bristningar som syns på magen när ni blivit gravida? är det ärftligt? och varför uppkommer det bara på vissa?
om man är riktigt smal är det större chans att man får det då?

har det försvunnit eller finns det alltid kvar?...om ni har fler barn fick ni det på första då och sen blev de värre på de andra eller fick ni det inte på de första men på det andra?

haha knäppa frågor man skriv vad ni tycker o vet o allt om detta bara hehe :p

o en sak till....är det farligt på nåt sätt? går att operera? hm...haha :angel:

Jag har bristningar som ser ut som stora eldflammor haha :) Tror inte det är ärftligt utan mer beror på hur mycket magen töjs ut.. bristiningar kommer ju av skinnet som töjs ut. Har sett folk smalare än mig som fått mindre bristningar än mig osv.

Och nej man kan inte operera bleka eller något utan de bleknar med tiden naturligt :) Dom är helt ofarliga.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag var helt bristningsfri fram tom BF, sen kom dom :devil: som på beställning ;) .
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag själv fick bristningar praktiskt taget överallt :crazy:
Vaderna, höfterna, låren, rumpan magen och tuttarna ;)
Var utan fram tills veckan 32 sen kom alltihopa.. Inte så snyggt men lever på löftet att de bleknar :P

Jossan - du kan få bristningar efteråt också, det fick en i min familj. Inte en enda innan men desto mer efteråt haha :D
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag tror att det är ärftligt.

Jag fick en del bristningar på magen och höfterna med andra barnet. Men det är ju rent hormoniellt inget annat. Mina döttrar har fått lite bristningar nu i puberteten
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag fick inga, varken före eller efter graviditeten. Var rätt smal både före och efter. Vad jag vet fick inte heller min mamma några bristningar när hon fick barn.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag tror att det mest är ärftligt men att man kan påverka dem en del med bra cremer. Jag har heller inga spår på min mage efter graviditeter och det är jag tacksam för.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Har tre barn och varit stor som en häst.. och gått över tiden o allt det där. Jag har inte en enda bristning.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Jag fick rejält med bristningar på magen när jag väntade första flickan. De första som kom "spreds" från mitt fula blindtarmsop. ärr. Sen fick jag över hela magen. Men nu är de helt blekta o syns inte särskilt längre. Med nr. 2 blev det inte flera.
Jag fick rejält med bristningar när jag blev tonåring. Tuttar, rumpa, lår mm o jag var INTE tjock utan det är hormoner som styr.
Mamma har också en "världskarta" på magen, så jag antar att det ligger ändå lite ärftlighet i det.
 
Sv: Klurat på en fråga.

Prexis - det är inte pga av att man ökar i omfång - det är HORMONER - och dom BLEKNAR - fast det tar några år......
 
Sv: Klurat på en fråga.

Luff skrev:
Prexis - det är inte pga av att man ökar i omfång - det är HORMONER - och dom BLEKNAR - fast det tar några år......

okej men då tar det rätt många år hehe min mamma fick det och har det fortfarande 19år senare.
hoppas på att slippa det själv men vadå...skit samma de e ju en underbar unge som kommer ut :love:
 
Sv: Klurat på en fråga.

Det är oftast yngre kvinnor som får bristningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 578
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING Jag tror att domflesta här iallafall vet att jag har haft anorexi i väldigt många år. Och att först gick jag i en be...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Skjøldur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp