klumpen i magen är borta!!

beauspirit

Trådstartare
jag har ALLTID haft en klump i magen när jag hoppat, oavsett vilket hinder det är, allt ifrån 20 cm rättuppstående till högre oxrar, mindre terränghinder osv.
jag har en unghäst och ingen läromästare och då har det ju inte vart så super att vara feg i hoppningen.
men det har gått bra ändå, så feg har jag ju inte vart.
men klumpen har alltid funnits där.

men nu är den BORTA :rofl: :rofl:!
tacka gud för det :crazy:.
idag hoppade jag massvis med terränghinder, bla höga upphopp som jag inte vågat förut, högre stigsprång, kombination i form av ett V osv.

och "klumpen var inte där" :D.
nu hoppar hästen mkt säkrare och bättre, och han vägrar aldrig längre. så glad jag är!!

vet inte varför den är borta, men tror det är för att jag lyckats ta mig över det jag varit rädd för sista gångerna jag hoppat, och det har gått bra.
har hoppat en del på 1.10 och sen släppte det :).

nu längtar jag ännu mer till hoppkursen i helgen.

har ni överkommit eran hopprädsla? i så fall hur?

Gud va kul!!!härligt när det känns så...
jag kom över min hopprädsla för ca 2 ½ år sedan när jag hoppade min sköthäst på ridskolan där jag red...!
allt kändes så härligt och jag tyckte att jag flög..sedan dess har jag inte kunnat släppa hoppningen..!!!
mitt favvo ord är nu "Jag KAN flyga jag är inte rädd"
:D

grattis! jag var jätte rädd när ja flög av på ridläger förut men sen släppte de me min förra ponny men nu är det tillbaka igen..,

tackar :).
jo vissa är ju lyckligt lottade...
ska på hoppkurs imorgon+lördag, där det kommer hoppas en hel del mellan 100-110, får hoppas det går bra :D.

Jag har inte hoppat på ca ett halvår eftersom hästarna gått så mycket lektioner och innan vi tog hoppuppehåll tyckte jag det var jätteläskigt.

Igår hoppade jag igen.
Och allt hade släppt.
Jag tyckte det var JÄTTEKUL och det jag haft problem med hade försvunnit, som när man knäpper med fingrarna.
:banana: :banana: :bump: :bow:

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 795
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama