beauspirit
Trådstartare
jag har ALLTID haft en klump i magen när jag hoppat, oavsett vilket hinder det är, allt ifrån 20 cm rättuppstående till högre oxrar, mindre terränghinder osv.
jag har en unghäst och ingen läromästare och då har det ju inte vart så super att vara feg i hoppningen.
men det har gått bra ändå, så feg har jag ju inte vart.
men klumpen har alltid funnits där.
men nu är den BORTA !
tacka gud för det .
idag hoppade jag massvis med terränghinder, bla höga upphopp som jag inte vågat förut, högre stigsprång, kombination i form av ett V osv.
och "klumpen var inte där" .
nu hoppar hästen mkt säkrare och bättre, och han vägrar aldrig längre. så glad jag är!!
vet inte varför den är borta, men tror det är för att jag lyckats ta mig över det jag varit rädd för sista gångerna jag hoppat, och det har gått bra.
har hoppat en del på 1.10 och sen släppte det .
nu längtar jag ännu mer till hoppkursen i helgen.
har ni överkommit eran hopprädsla? i så fall hur?
jag har en unghäst och ingen läromästare och då har det ju inte vart så super att vara feg i hoppningen.
men det har gått bra ändå, så feg har jag ju inte vart.
men klumpen har alltid funnits där.
men nu är den BORTA !
tacka gud för det .
idag hoppade jag massvis med terränghinder, bla höga upphopp som jag inte vågat förut, högre stigsprång, kombination i form av ett V osv.
och "klumpen var inte där" .
nu hoppar hästen mkt säkrare och bättre, och han vägrar aldrig längre. så glad jag är!!
vet inte varför den är borta, men tror det är för att jag lyckats ta mig över det jag varit rädd för sista gångerna jag hoppat, och det har gått bra.
har hoppat en del på 1.10 och sen släppte det .
nu längtar jag ännu mer till hoppkursen i helgen.
har ni överkommit eran hopprädsla? i så fall hur?