Klubbyte eller inte?

snuttan3

Trådstartare
Inför tävlingssäsongen 2013 så har jag funderat på att byta klubb att tävla för. Tävlar nu för den klubb jag alltid har varit hos, står även uppstallad där. Men eftersom jag var den enda ponnyryttaren som hoppade så var jag oftast på tävlingar själv. Ibland var det några ridskoleryttare som fick tävla (3 gånger under 2012). Men nu har funderar jag alltså på att byta till klubben där jag tränar. :)

Plus och minus för min nuvarande klubb:
+ Står uppstallad där
+ Om dom kommer ha något hopplag så har jag större chans att få vara med
+ Känner alla
+ Många klubbtävlingar

- Inget ridhus
- "Dåligt" 2012
- Inte så stort intresse för hoppning
- Känns som om jag "sviker" dom om jag byter klubb

Plus och minus för klubben jag funderar på att byta till:
+ Ridhus
+ Bra tränare
+ Min hopptränare håller till där
+ Känner en hel del folk
+ Satsar på hoppning
+ Har större tävlingar

- En bit härifrån (tar 15 minuter med bil)
- Inte samma sammanhållning för mig (såklart kan jag ha fel)
- Mina föräldrar är inte engagerade här

Så min fråga är alltså: Vad skulle ni göra? och är det något extra jag måste tänka på?

Sv: Klubbyte eller inte?

Inget hindrar ju att du är med i båda klubbarna och kan vara med på klubbtävlingarna hos din "gamla" klubb, samt tävla externt för den "nya" klubben.

Sv: Klubbyte eller inte?

Du ska börja med att svara på frågan varför du funderar på att byta klubbtillhörighet!

Vill du ingå i ett lag? Ja då är det ju en fördel att vara med i en klubb som faktiskt sätter ihop och satsar på ett lag.

Det här med att du åker själv förstår jag inte riktigt vad det har med klubbtillhörigheten att göra?
Jag åker alltid själv till mina tävlingar men väl där så träffar jag ju folk jag känner och umgås med dom även om vi inte tillhör samma klubb.
Ibland hör man av sig tex över fb och kollar om man ska på samma tävlingar.
Jag hejar alltid på mina kompisar även om vi inte tävlar för samma klubb.

Egentligen så är det ju så lätt som Zaga säger: Var medlem i båda, tävla klubbtävlingar och när du tävlar på "riktiga" tävlingar så tävlar du för klubben där du tränar.
Det är många som gör så och det är inga problem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 858
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hur har ert år varit, ur ett hundperspektiv? Min hund fyllde två i augusti och hon börjar nu kännas vuxen. I våras hade hon en rejäl...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: Kakis
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 340
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 587
Senast: Skorpis_8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama