Klubbjacka på tävlingar ? TACKSAM FÖR SVAR

A

Alinadenfina

hej , nu undrar jag om man kan rida i klubbjacka på lokala/regionala tävlingar ? allstå inte reagonal utan bara lokal / reigonal , och det kanske finns lite reklam på den , har inte fått hem den än , det står klubben på ryggen tydligt , kan jag tävla hoppning i den ?:confused:

Sv: Klubbjacka på tävlingar ? TACKSAM FÖR SVAR

Oftast så brukar klubben se till att deras klubbjackor håller för TR.
Annars går det att läsa om hur mycket reklam man får ha i TR på nätet.

Du bör kanske lära dig att det finns inga klasser som har både lokal och regional status, det är antingen eller.
En tävling kan vara lokal/regional för där finns båda typerna av klasser representerade tex. lokal på lördagen och regional på söndagen eller båda under samma dag men varje klass för sig har en viss status.

Detta har jag hittat i TR (reservation för ev feltolkningar) Har ridit 1m på regional tävling för några år sedan, vet inte säkert hur det är nu.

Lokal innehåller klasser från vanligast 0,90-1,10 (men lägre klasser kan förekomma)
Regional 1,10-1,30
Nationell 1,20-1,50
Elit 1,30-1,60

Detta gör att man måste hålla koll på vilken status en klass har för tex 1,10 kan ha olika regler beroende på om den är lokal eller regional.

Såhär står det i TR 2009;
"Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast längärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vi alla typer av tävlingar.". Sedan står det såhär:
"Vid lokala tävlingar och lägre kan ridkavaj bytas ut mot not fritidsjacka/långärmad tröja utan kapuschong/huva."
Så är det bara lokal det rör sig om så är det nog helt okej, som någon innan sa så brukar klubben "göra" godkända jackor=inte för stora reklamloggor, annars finns alla måtten på godkända loggor/märken i TR:)

Marina95

Sen är det en stor skillnad på Reklam-logga och Klubb-logga. För själva klubbens logga finns inga begränsningar i storleken.

Jahaa det är så de är :D

Sedan årsskiftet är det dessutom förbjudet att ha huva på jackan när man rider/hoppar fram.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka