Kloslip - vad ska jag köpa?

Sel

Trådstartare
Jag vill köpa en ny kloslip! Den jag har är en urgammal, batteridriven modell som helt enkelt inte håller måttet... oftast klipper jag med klosax men jag vill gärna trimma närmare och då är slipen bästa alternativet för båda mina hundar.
Har någon en modell att rekommendera som inte dör så fort den kommer i kontakt med stenhårda terrierklor? :D
Vettigt pris vill vi gärna ha också.

Ursäkta, men jag hoppar in i tråden i jakt på min första kloslip. Hoppas på bra tips :idea:
Min vovve har också stenhårda klor som lätt bryts när dom blir 2 mm för långa :meh: (ja, det är en väldigt klumpig unghund som rejsar utan att vara rädd om sig det minsta O_o)
Jag har insett att en kloslip borde då vara ett bättre alternativ än en tång, rätta mig om jag har fel ;)

• Gilla
Reactions: Sel
Gillar min Oster massor, men den drar rätt mycket batteri. Nästa gång jag investerar i en så blir det en uppladdningsbar - Oster finns som det med nu :)

Ursäkta, men jag hoppar in i tråden i jakt på min första kloslip. Hoppas på bra tips :idea:
Min vovve har också stenhårda klor som lätt bryts när dom blir 2 mm för långa :meh: (ja, det är en väldigt klumpig unghund som rejsar utan att vara rädd om sig det minsta O_o)
Jag har insett att en kloslip borde då vara ett bättre alternativ än en tång, rätta mig om jag har fel ;)

Jag gillar absolut en slip bättre för hårda klor! Åtminstne terriern verkar dessutom tycka att det är obehagligt vid klippning eftersom tången "bryter" en del i klon när den klipper igenom.
Det verkar inte spela någon roll hur vass tången är heller.
För shiban funkar det också bättre med slip om jag vill komma riktigt nära pulpan... hon är inte särskilt kinkig men gitter liksom inte ligga med tassarna i vädret tillräckligt länge för att jag ska kunna klippa så nära som jag vill.

Den ser jättefin ut, men jäklaranamma, smakar det så kostar det tydligen! :D
Orkar den verkligen tugga klor på ett vettigt sätt trots att den bara är batteridriven?
Kostar inte många hundralappar på zooplus! Den slipar mina schnauzers klor utan problem och de har kraftiga klor :) Går åt en del batteri men jag klipper med tång (Miller) först och tar det sista med slipen, så håller ändå rätt länge.

Kostar inte många hundralappar på zooplus! Den slipar mina schnauzers klor utan problem och de har kraftiga klor :) Går åt en del batteri men jag klipper med tång (Miller) först och tar det sista med slipen, så håller ändå rätt länge.

De verkar ligga mellan tre och fyra hundra - en rejäl slant i min plånbok. :) Men är det en bra maskin så är det liksom.
Jag är inte så orolig över batteriåtgången som att det ska ta typ mer än fem minuter att slipa en enda klo för att maskinen stoppar när man lägger lite tryck på den.
Tack för tipset, jag ska se om någon butik har den inne så att man kan pilla lite! :D

De verkar ligga mellan tre och fyra hundra - en rejäl slant i min plånbok. :) Men är det en bra maskin så är det liksom.
Jag är inte så orolig över batteriåtgången som att det ska ta typ mer än fem minuter att slipa en enda klo för att maskinen stoppar när man lägger lite tryck på den.
Tack för tipset, jag ska se om någon butik har den inne så att man kan pilla lite! :D
Jag klipper sällan alls, utan slipar enbart och även om jag har mindre hundar så har vissa av dom rejäla klor - den sackar bara vid tryck när batterierna börjar ta slut :)

Har också oster, batteridriven, och tycker tyvärr, till skillnad från övriga, att den inte tar bra alls. Har slutat använda den då jag knappt kan se att den slipar ngt :meh:. Har bytt både batteri samt slipsten men...

Har också oster, batteridriven, och tycker tyvärr, till skillnad från övriga, att den inte tar bra alls. Har slutat använda den då jag knappt kan se att den slipar ngt :meh:. Har bytt både batteri samt slipsten men...
Slipstenen tycker jag är värdelös - sandpappersrullarna är oerhört mycket bättre :)

Har en Dremel.
Nu är den så gammal att det inte fanns uppladdningsbara på den tiden så jag är liksom fast vid ett eluttag när jag använder den.

Mycket, mycket starkare än de uppladdningsbara jag hittat för ett par hundralappar.
Den här orkar verkligen, oavsett storlek på klo eller hur många.
Inte kostar den pengar i batterier heller :p

• Gilla
Reactions: Sel
Har en Dremel.
Nu är den så gammal att det inte fanns uppladdningsbara på den tiden så jag är liksom fast vid ett eluttag när jag använder den.

Mycket, mycket starkare än de uppladdningsbara jag hittat för ett par hundralappar.
Smart :up:
Jag ska genast "låna" makens Dremel, hade inte en tanke på att den skulle fungera... :o:D

Har en Dremel.

Det har jag med! Haft i många år. Fungerar klockrent. De batteridrivna klosliparna har jag gett bort.

Det kanske är en riktig slipmaskin man ska satsa på ändå! Det är så förbaskat frustrerande när det ska ta flera minuter per klo.
Tack för tips! :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 424
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Hunden (golden) har fått vuxenpäls och även om jag inte tänker mig någon utställningskarriär börjar hon se lite väl ovårdad ut. Har...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: dobbis
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 112
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar