klöser på soffan trots klösbräda

Mirre

Trådstartare
Vi har nu köpt en klösbräda till katten men han använder den inte.
han fortsätter klösa på soffan ändå. Vad kan man göra?
Det är dessutom en gammal katt

Sv: klöser på soffan trots klösbräda

Det kan vara så att katten inte gillar materialet på klösbrädan. Jag hahde förut en katt som hellre klöste på soffan än på klöspelaren. Vi testade att byta ut själva klösdelen på möbeln så att den dels blev längre, så att hon kunde sträcka ut bättre, och dels med ett annat material än sisalrepet. Vi köpte en bit matta och klädde den med.
Och det fungerade! Efter det klöste hon bara på soffan ibland, när hon blev uppspelt, oftast klöste hon på klösmöbeln.

Sv: klöser på soffan trots klösbräda

Prova att spraya kattmynta på ditt klösträd, finns på bla. Vacker Tass i diverse olika varianter. Rådfråga expediten så får du säkert svar.
Själv har jag för länge sen gett upp hoppet om soffan. "MYRORNA" har en stadig kund i mig vart annat år ungefär. Förmodligen är det stor skillnad på vårt sätt att ha katt och säkert antal katter med. Dessutom tycker jag kattungarna är så söta då de börjar kloa och jag KAN inte bli arg på dem. :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan... 2
Svar
21
· Visningar
1 137
Senast: Liten
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
787
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag köpte en pusselmatta för att kunna få ut matta i hela hallen då den har en del kanter å annars hade jag behövt måttbeställa å vet...
Svar
16
· Visningar
1 121
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 040
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka