Kloklippningstips tack!

Sv: Kloklippningstips tack!

Linda in honom i en handuk eller sätt dig över honom.

Alternativt var två när ni ska klippa en som klipper o en som håller:)

Sv: Kloklippningstips tack!

Har provat alla olika förslag ni har haft och vissa har varit mer lyckade än andra... :angel:

Men vi har mer och mer lyckas klippa klorna... När vi ska klippa bakklorna lägger vi honom på rygg och leker med honom så vi uppehåller hans intresse på ngt annat, och leker då även med framtassarna... Det har fungerat jättebra :)

Sen är det fram tassarna som inte går så vidare, men vi har tagit lite dag för dag och håller hela tiden på med hans tassar och trampdynor... men det är uppenbarligen inget han gillar speciellt mycket. Men nu går det bra! :banana:

Tack för alla bra och mindre bra tips!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hundhälsa Råkade tyvärr klippa i pulpan på hunden förra månaden och sen dess är hon rabiat vid kloklippning. Vi kör lite avslappnande övningar...
2
Svar
21
· Visningar
3 876
Senast: snorp
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 187
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka