Klockfråga

Z

zoe96

Har försökt hitta ändringar i TR för 2011 på förbundets hemsida men utan att lyckas. Får man verkligen ha klocka i alla klasser from 2011?
Om ja, vet jag vad som ska skrivas in på önskelistan :laugh:

Sv: Klockfråga

Har försökt hitta ändringar i TR för 2011 på förbundets hemsida men utan att lyckas. Får man verkligen ha klocka i alla klasser from 2011?
Om ja, vet jag vad som ska skrivas in på önskelistan :laugh:

Det är sagt att man skall få ha klocka i alla klasser -TR för 2011 har inte kommit ut på webben ännu

Det tycker jag med. Blir bara dyrt för dem som kmr köpa klocka :crazy:. De billgaste jag har hittat ligger på 800kr.
Fast jag har också hittat ett spö som heter WhipWhatch (från Waldhausen), med klocka på toppen. Låter smart, vet bara inte om den är godkänd i Sverige..

Jag har elever som köpt ett tidtagarur på C*** O***** för ett par tior och sytt fast de på en handske. Alla sätt är bra!

Det tycker jag med. Blir bara dyrt för dem som kmr köpa klocka :crazy:. De billgaste jag har hittat ligger på 800kr.
Fast jag har också hittat ett spö som heter WhipWhatch (från Waldhausen), med klocka på toppen. Låter smart, vet bara inte om den är godkänd i Sverige..

Tänk om du tappar spöet :D

Jag har elever som köpt ett tidtagarur på C*** O***** för ett par tior och sytt fast de på en handske. Alla sätt är bra!

Ja, det är ju smart! Det är godkänt då elr? Jag kan väl se om jag kanske kan göra det, verkar ju smart :p

Tänk om du tappar spöet :D

Hehehe, tänk man tappar det mitt i vattnet :p Då får man börja leta i den blöta leran, hehe. Tänk om man dessutom glömde bort var man tappade den... Och klockan bara rinner på.

Elr så lär man sig hålla fast spöt riktigt hårt, så blir det la bra :grin:

Senast ändrad av en moderator:

Jajamen ;) eller köp en timer och ett klockarmband från samma företag o limma ihop, under hundralappen, o min har fungerat UTMÄRKT i över 5 år ;)

Finns inga som helst regler som säger att man måste köpa en "riktig" terrängklocka för 2-3 tusen;) Det är ju frivilligt att rida med klocka och du får även ha vilken klocka du vill! Oavsett om det är ett hemmabygge eller en svindyr sak:D

Okej, eftersom vi är två sysokn som rider samma klass tror jag inte vi köper sånna vanliga klockor :) det blir ju 1600kr isf o det blir ju lite dyrare! För det är många gånger vi startat precis efter varran, få snickar ihop ngt då :D

När vi köpte vår (för typ 8-10 år sedan) valde vi en billigare variant och jag tror att den kostade iaf 800-900kr... Men de kanske har blivit billigare sen dess, har ju en tendens att gå åt andra hållet:cool: Högre pris och sämre kvalitet;)
I vilket fall som helst är en hemsnickrad variant det billigaste:D

Liknande trådar

Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
351
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 817
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 842
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar