Klocka i stallet som fungerar i kylan!

JessicaM

Trådstartare
Hittar inga klockor som fungerar efter att det varit typ -28!! Jädrit irriterande, vill ju ha en klocka i stallet som funkar sommar som kall vinter.

Är det någon som har några tips eller vet om någon speciell klocka som funkar ute i kyla?? :bow:

Sv: Klocka i stallet som fungerar i kylan!

Vi har RUSCH väggklocka för 19 kr från IKEA, en ute på väggen och en inne i stallet

Den ute hänger i ur och skur, sommar som vinter, funkar fint

Men vi har iof som minst -20-25 grader i perioder, väldigt sällan runt -30

Det finns ju ofta klocka på termometrarna nu för tiden. Har en som visar temp ute och inne och klocka. Ganska liten iof, men i stallet vill jag ändå glömma tiden litegrann...

Vi har också den billiga (19:-) klockan från IKEA, har haft den c:a 5 år, och den har fungerat hela tiden! (bara bytt batterier på den!) Vi har ett kallstall, så det är KALLT där ibland, men aldrig något problem med att klockan inte skulle fungera.

Synd att den på ikea inte va så snygg hehe :P

Tack för tips :D

ja,antingen far du ta vad som finns och det kanske inte ar helt i din smak eller vara utan... och sen finns det ju ngt som heter armbands ur ocksa..
har sjalv ingen klocka i stallet, men bar armbandsur som fungerar perfekt.. man kanske inte alltid ar dar man kan se en klocka.
dock ar det bra med klocka i stallet, det kan jag halla med om..

Jag får väl måla klockan lite, dekorera med nått snyggt :D

Jag har klockradio o temp/ fuktmätare.

Tja klockan går sålänge det finns ström o tempm. funkar i ett år ca.

Hittar inga klockor som fungerar efter att det varit typ -28!! Jädrit irriterande, vill ju ha en klocka i stallet som funkar sommar som kall vinter.

Är det någon som har några tips eller vet om någon speciell klocka som funkar ute i kyla?? :bow:

Du kan få vår fullständigt odödliga och skitfula furuklocka! En av alla gånger den lyckats undkomma tippen så låg den i en hink med annat bröte utan för stallet och *väckte* mig en tidig morgon med sitt tickande! Iofs har den inte blivit utsatt för några -28 :eek: men den har överlevt vanliga kyla, höga temperaturer, regn och som sagt på något mystiskt sätt hela tiden lyckats klara sig från att bli slängd.

Men allvarligt, det kan väl inte vara så svårt att hitta en klocka? Bra batterier och kanske att man får acceptera att byta batteriet när det varit -28?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar