Klo skada!?

nice and happy

Trådstartare
Har varit ute för det förut, men då var hela pulpan av oxå så då blev det veterinär besök.

Denna gång så hade pulpan klarat sig & själv klon hade delat sig ifrån den. Vi tog en tång & drog bort den i ett naffs, hunden var jätte duktig... Nu ser jag att det inte var hela kloen som var loss. Utan bara det övre, så under pulpan sitter det lite klo kvar.
Så det som återstår av kloen på under sidan kan man inte göra nå med själv. Skall man låta den sitta kvar el skall man uppsöka veterinär? Det ser i övrigt fint & torrt ut, bara lite rött...
Tänkte linda det snart.

Sv: Klo skada!?

Veterinär är nog en god idé! De opererar bort den sista biten så växer det ut en helt ny klo.

Sv: Klo skada!?

Fick bort resterande kloen så nu är det bara pulpan...
Tänkte bara kolla lite hur länge man skall ha bandage på, ca?
Var en vecka sedan men den är ännu röd & lita klibbig, ser fin & fräsch ut annars :)

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 900
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Har en snart ett årig jack russel tik... köpte henne som 14v valp och ngr dgr efter hemkomsten så fick hon oerhörd klåda i öronen... hon...
Svar
11
· Visningar
5 657
Hundhälsa Blir galen, hunden lekte lite våldsamt med bror sin för 3 veckor sedan. Så klart klon blev lite trasig precis framtill. Kom lite blod &...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: Josefiine
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 648
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka