Kliver sig

M

Melinan

Hej!
Jag har ett varmblodssto på foder som kliver/stryker sig på frambenen när hon blir riden. Jag rider henne med benlindor men idag hade hon endå fått ett litet sår precis över hoven. Någon som har ngr bra tips på hur jag kan motverka detta? :confused:
Tänkte prova med boots i morgon.

Tacksam för svar!!

Sv: Kliver sig

handlar det om balltramp eller är det framben mot framben? om det är fb-mot-fb kan du nästa gång hovslagaren kommer be honom/henne verka bort en liten bit av kanten på framhovarna där dom går emot varandra. vet inte om det funkar, har bara fått det berättat för mej. annars är ju boots ett bra alternativ ;)

Sv: Kliver sig

hon kliver sig med bakbenen på frambenen..får väl prova med bootsen imorrn nnars ska jag prata med hovslagaren.. Tack för svaret!

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 136
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 284
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar