T

Tjalfe

Nu var det snart dax att klippa pållen inför vintern igen.

Hur klipper ni era hästar?

Sv: klippning

jag kommer nog klippa min ponny ungefär filtklippning (tror jag att det heter)
jag kommer spara länden, ryggen, huvudet och benen till knäna och hasen eller hela benen har inte bestämt mej ännu.

Det finaste är ju nästan "jakt" klippning. Om någon har hört eller sett detta. Skonsamt för hästen och dig, man klipper bara dom områden hästen svettas mest på.

Kan ni inte sätta ut bilder på era klippta hästar.Vi ska klippa gammel hästen i år och vete sjutton vilken klippning vi ska ha.

ja det var en smart idè!

lägg in bilder på era klippta hästar så att man får lite för slag!!

Helklippning!:)

Min häst har så tjock päls så det är nästan synd om han om man inte helklipper han...

Jag klipper bort det mesta. Har en D-ponnyvalack som får täääät vinterpäls, och denna vintern kommer han tränas ordentigt varje dag nästan. Kommer spara päls på benen och en fyrkant vid sadelläget. OM han går med på det (efter bremsning...) klipper jag halva huvudet också.

Nu har jag henne helklippt ända ner till knä/has. Under kallaste månaderna klipper jag inte benen.

Det blir nog en filtklippning, eller så en halvklippning. Har inte riktigt bestämt mig.

Min häst blev nästan helklippt föruton: en triangel vid svansen, huvuder och halva frambenen :)

helklippning förra året, men i år får vi se... lutar nog åt det igen..

min ponnyplutt får fruktansvärt mkt vinterpäls, han ser ut som en luden boll haha och han ska vara en arab ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 837
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: Raderad medlem 148240
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 736
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar