Jag BRUKAR klippa min häst i slutet på september, möjligen början på oktober och sedan en gång till innan jul, hon är ett hbl som får shettispäls på vintern
Men i år tänker jag klippa henne nu snart, helst inom om en vecka tror jag. Har velat och funderat över om pälsen ska bli trist, men nu har jag bestämt mig.
Hon har satt en sådan väldig massa vinterpäls, började fälla sommarpälsen redan för en månad sedan. Hon börjar bli sådär hängig, trött och medtagen som hon alltid blir i september av all päls. Hon ser hemsk ut nu. Hon har aldrig blivit klippt på sommaren förr, men i år har den kalla och regniga sommaren påverkat henne galet och det tror jag inte hon är ensam om.
Jag brukar klippa hela hästen utom under sadeln.
1 av 2 klippningar tar jag även hela benen för jag är så fåfäng att jag tycker det är mycket snyggare, hon sätter nämnligen shettispäls där med
Hon tycker det är så skönt när hon blir av med pälsen!!
Sista veckorna innan klippningen är hon jämt loj, trött, orkeslös och jag börjar fundera över om hon får för lite kraftfoder? Sedan så fort man klippt henne blir hon så pigg, levnadsglad och riktigt busig hihi