Klippning o prat

Skuggfaxe12

Trådstartare
Är det tillåtet att ha rakad utsmycknad på sin häst när man tävlar dressyr? Min fjorda har just nu ett hjärta på halsen, undrar om det får vara kvar. :D

En annan sak också: får man inte smacka eller berömma sin häst när man tävlar dressyr?

Mkt tacksam för svar! :)

Sv: Klippning o prat

Vad gäller klippningen vet jag inte, men du får inte smacka eller prata med hästen under ritten. Däremot så har hästar ytterst god hörsel, så jag brukar berömma tyst när jag är långt borta från domaren samt så kan man ju lätta på innertygeln som beröm.

Mvh//LG

ja hästens päls kan ju knappast räknas som utsmyckning.... :p

Hihi, vad skönt att jag inte är ensam ;)
.. Fast min hade ett hjärta på baken. Men ingen tyckte att det passade på ett halvblod? :angel: men jag tycker han är mer en ponny jag, så det var sött! :D

haha, ja visst är det? Jag funderade på att ha en stjärna i år, men det vart inget!
Klippmaskinen gick sönder så när jag väl fick låna en klippte jag bara allt så det skulle gå fort!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 116
Senast: Lavinia
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 237
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar