Klippmaskinfråga

polly p

Trådstartare
Ska investera i en lite bättre maskin än min åtta år gamla G-kås maskin som börjar protestera..
Vill ha nätdriven och klipper mina swb med gga fin päls..
Det vore bra att kunna klippa ben mm så vill gärna att maskinen funkar till det. ( Har en trimmer till huvud och lite finlir mm..)
Lånade kompisens Heininger Delta 3 och den gillade jag jättemycket så var väldigt inställd på en sådan.
Men åf. rekommenderad en asceulop equipe istället för en lite gedignare maskin ändå..
Den har ju dock inte tre-stegsfunktionen som gjorde att det kändes enkelt med Heiningern?
Så..ni som klipper även benen med samma maskin, vad använder ni?

Ska investera i en lite bättre maskin än min åtta år gamla G-kås maskin som börjar protestera..
Vill ha nätdriven och klipper mina swb med gga fin päls..
Det vore bra att kunna klippa ben mm så vill gärna att maskinen funkar till det. ( Har en trimmer till huvud och lite finlir mm..)
Lånade kompisens Heininger Delta 3 och den gillade jag jättemycket så var väldigt inställd på en sådan.
Men åf. rekommenderad en asceulop equipe istället för en lite gedignare maskin ändå..
Den har ju dock inte tre-stegsfunktionen som gjorde att det kändes enkelt med Heiningern?
Så..ni som klipper även benen med samma maskin, vad använder ni?

När du menar ben - menar du hela benen även runt kotorna osv`?

jag har en heiniger xplorer osm jag gillar. EN vän till mi gklippte hela benen med den men jag själv skulle nog inte våga...

När du menar ben - menar du hela benen även runt kotorna osv`?

jag har en heiniger xplorer osm jag gillar. EN vän till mi gklippte hela benen med den men jag själv skulle nog inte våga...

Precis..Runt kotorna och från kronrand osv..
Delta3:n är kanon till detta iom man kan ha "långsamläge"..Hmm..

Bara benen älskar jag min 699kr fr Jula... Jag klipper ifs hela hästen med det men hon odlar päls som få = ränderna försvinner efter 1v...

Jag har en Delta 3, klipper allt med samma hastighet utom huvudet.
Haft den i några år och är mycket nöjd!

Hade tidigare en Alfa Laval som var lika bra.

Jag hade en aesculap equipe. Superbra! Men jag hatade att klippa benen med den så till det hade jag en moser avalon.

Men annars var det en bra maskin?
Vill ju inte behöva köpa en till liten..
Det är ju inte alltid jag helklipper men vill ha möjligheten.

Jag har klippt med lite allt möjligt, mest större äldre maskiner då som delaval och heninger.
Både kotor, käke och mellan frambenen. Aldrig ngt större problem.
Men är väldigt mycket bekvämare att köra med en mindre maskin :), lånade en moser avalon förra året och blev lagom kär :), hur smidig som helst. Men för hel klippning och tjock päls hade jag nog valt en stor sladd maskin. Har dock ingen koll på vad som finns nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka