Klippmaskin

Fannyekstal

Trådstartare
Dags att köpa en ny maskin, då budgetvarianten inte höll mer än några månader. Jag är inne på moser avalon och heiniger progress då de inte kostar multum och verkar vara rätt okej? Den ska bara användas till en häst under vinterhalvåret. Jag vill ha en maskin som kan klippa kort, och även ska kunna ta på relativt kort utvuxen päls. Vad är era erfarenheter? Vilken är bäst till vilket pris?

Aesculap Equipe köpte jag, efter att ha varit helt inne på en ny heiniger. Rekomenderar lyckliga fåret, grym kundservice!

Okej, jag blir lite avskräckt av begagnad då min nuvarande maskin stendog efter en säsong, då var det skönt att ha garanti kvar:bow:. Du/ någon annan har inte erfarenhet av de två jag nämde ovan?

Jag har haft en gammal heiniger, alltså typ 15 år och fungerar fortfarande, gick dock lite varm då jag klipper hästar sommartid också. Servad en gång. Så jag skulle gärna köpt en heineger igen. Om man köper begagnat kan man skicka den på service hos lyckliga fåret, så är den TipTop! :D

Jag har haft en gammal heiniger, alltså typ 15 år och fungerar fortfarande, gick dock lite varm då jag klipper hästar sommartid också. Servad en gång. Så jag skulle gärna köpt en heineger igen. Om man köper begagnat kan man skicka den på service hos lyckliga fåret, så är den TipTop! :D

Vad kostar en service?

Dags att köpa en ny maskin, då budgetvarianten inte höll mer än några månader. Jag är inne på moser avalon och heiniger progress då de inte kostar multum och verkar vara rätt okej? Den ska bara användas till en häst under vinterhalvåret. Jag vill ha en maskin som kan klippa kort, och även ska kunna ta på relativt kort utvuxen päls. Vad är era erfarenheter? Vilken är bäst till vilket pris?

Jag har precis köpt en moser Avalon. Den är väldigt smidig och klipper bra, jag tycker dock att originalskären inte klipper riktigt så kort som jag hade önskat.... Så jag har beställt finare skär. I övrigt är jag jättenöjd

Jag har Avalon (som numera heter Wahl istället för moser) . Supersmidig och lätt maskin som klipper bra.

Att klippa kort päls är inga problem, liksom tjock päls. Den hanterar allt ypperligt bra.

Aesculap Equipe köpte jag, efter att ha varit helt inne på en ny heiniger. Rekomenderar lyckliga fåret, grym kundservice!

Gillar den! Men det är betydligt tyngre än min Progress vilken känns redan efter 15 min.

Progressen jag har klipper inte tillräckligt kort med originalskären, så jag kommer att beställa nya finare skär.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 348
Kropp & Själ Jag stukade/skadade min vänstertumme i somras. Den mycket korta varianten av historien är att min häst tyckte det var lite FÖR kul att...
Svar
3
· Visningar
622
Senast: Ramona
·
Utrustning Står i valet och kvalet kring vilken maskin jag skall köpa. Jag har gjort en del research och det verkar som om de batteridrivna håller...
Svar
15
· Visningar
1 406
Senast: Badtz Maru
·
Utrustning Hej! Jag har en klippmaskin, Marquant från Jula som jag köpte begagnad förra året för att klippa min häst. Det var lite svårt första...
Svar
15
· Visningar
2 834
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama