kvandi
Trådstartare
Har en Heiniger Delta 3 som jag har varit otroligt nöjd med! Den är inne på sitt femte levnadsår nu och har sen förra hösten klippt illa om inte den haft sprillans nya skär. Mina nyslipade (men begagnade) skär bara tuggar päls! De är sylvassa och kommer nyligen från slipverkstan men duger inte till att klippa ens den lilla vinterpäls som kommit nu.
Nu börjar jag således fundera över om maskinen helt enkelt börjar bli sliten någonannanstans än skären? Är det någon här som renoverat sin Heiniger? Hur har det fungerat? Vilka delar byttes? Vilka delar är "slitdelar"?
Mitt alternativ är såklart att köpa en ny, men det känns lite surt med tanke på priset. Det skall ju vara en bra maskin o reservdelar finns att köpa.
Nu börjar jag således fundera över om maskinen helt enkelt börjar bli sliten någonannanstans än skären? Är det någon här som renoverat sin Heiniger? Hur har det fungerat? Vilka delar byttes? Vilka delar är "slitdelar"?
Mitt alternativ är såklart att köpa en ny, men det känns lite surt med tanke på priset. Det skall ju vara en bra maskin o reservdelar finns att köpa.