klippa nu?

Sv: klippa nu?

Inte att rekommendera nej. Hört något om att man kan föstöra "rytmen" i pälssättningen.. Typ att den får lång päls till sommaren istället..

Sv: klippa nu?

Jag har nyligen klippt mitt sto under magen och på undersidan av halsen. Jag tar hellre att pälsen under magen blir "ful" än att hon inte ska kunna tränas bekvämt förrän i juli när hon annars skulle ha fällt klart. (Shetlandsponny, de fäller ofta rätt långsamt.) Eftersom jag ska börja tävla henne redan i början av april så måste hon tränas regelbundet och så som hon svettades innan jag klippte henne ska ingen häst behöva ha det. Nu svettas hon knappt alls och det lilla hon svettas torkar på ett kick - mycket trevligare för alla inblandade och hon är trevligare i humöret under träningen också. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En fälttävlansryttare, som tävlar på femstjärnig nivå, förlorar nu flera av sina sponsorer. Detta efter att klipp har spridits i sociala...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Just nu drar orkanen Milton fram över Florida på andra sidan Atlanten. Människor har tvingats lämnat sina hus och hästägare får nu hjälp...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En OS-medalj kan firas på många olika sätt, det visas i de här klippen på de tre individuella medaljörerna från hoppningen.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka