Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, då behöver jag alltså skaffa en trimkniv. Var köper man en sån?
Finns lite varstans som skrivs ovan.Ok, då behöver jag alltså skaffa en trimkniv. Var köper man en sån?
Klipper på längden lite längre än jag vill ha slutresultatet, snyggar till kanten med trimkniv (dvs det skall INTE se klippt ut - sjukt fult!) och tunnar vid behov med effileringssax. Har provat som @Speedway sade, men det blev inte alls bra på min, alldeles för tjock man. Använder helst bara kniven och en ryckkam och rycker manen så, men se det gillas inte alls av nuvarande hästen.
Jag tycker inte heller att det är så snyggt med rakt avklippt man (på min häst). Han tycker inte alls om att få manen ryckt, så då klipper jag istället och försöker få den att se lite ryckt ut ändå Vill inte ha den där rakt avkapade kanten så jag klipper uppåt med saxen och använder urtunningssax.Sorry, men...
om man nu tycker att det är fult att manen ser klippt ut, varför klipper man den då???
Jag tycker inte heller att det är så snyggt med rakt avklippt man (på min häst). Han tycker inte alls om att få manen ryckt, så då klipper jag istället och försöker få den att se lite ryckt ut ändå Vill inte ha den där rakt avkapade kanten så jag klipper uppåt med saxen och använder urtunningssax.
Jaha.
Men vad är det för fel på "the natural look"?
Varför tunna ut manen om hästen har "gåvan" att ha tjockt tagel?
Varför korta av (jag kan förstå om det blir mycket trollflätor, men då kan man använda pälsglans för att reda ut) manen om man har turen att hästen får lång man?
Jadu, det vet jag inte egentligen om jag ska vara ärligJaha.
Men vad är det för fel på "the natural look"?
Varför tunna ut manen om hästen har "gåvan" att ha tjockt tagel?
Varför korta av (jag kan förstå om det blir mycket trollflätor, men då kan man använda pälsglans för att reda ut) manen om man har turen att hästen får lång man?
Sorry, men...
om man nu tycker att det är fult att manen ser klippt ut, varför klipper man den då???
Därför att hästarna inte gillar att man rycker den.
Har den kort för att hästarna blir så varma under manen att de kliar halsen så att det blir sår. Trodde det var ohyra men det var det inte.
Jag tycker dessutom att det är väldigt fult med lång man på mina SWB.