"Klippa" istället för raka ?

H

Helan 38

Hej. Jag undrar om någon testat h--ks mankniv "combo" någonting, till pälsen istället för att raka hästen? Tror ni det skulle funka att tunna ut pälsen på halsen med denna kam?

Sv: "Klippa" istället för raka ?

Tror det blir rätt fult faktiskt, inget jag skulle göra på mina hästar.

Ok, det har du kanske rätt i. Har du sett det i r l?

Inte just den från hööks men har sett andra försök med div saxar och annat och det ser rent hemskt ut.

Man klipper dock med maskinerna också, det är inte fråga om att renraka hästen. Men visst blir det kort.

Det finns ju någon sk mirakelkam som man kan använda för att "skära" ur pälsen vid fällningen. Vet inte hur det funkar på en "fast" vinterpäls dock...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: lirco11
·
Hästvård Nu ser jag många diskussioner ang att klippa och inte klippa hästen. Och då ser jag många kommentarer som påstår att deras häst får...
Svar
10
· Visningar
1 334
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 640
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Hej. Har en hund med möjlig tonsillinflammation, han dricker enorma mängder vatten, antagligen för att det lenar i svalget. Har fått...
Svar
10
· Visningar
2 442
Senast: Steffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka