Klickerträning med kaniner

Sv: Klickerträning med kaniner

Ska du köpa en kanin bara för att testa om det funkar att lära den saker med klickerträning? :confused:

Vad trådskaparen menar (tror jag) Är att h*n tänker skaffa en så kallad Klicker och träna sin kanin med och inte köpa kaninen för den antar jag att h'n redan har :p

hehe okej. Berätta hur det går sedan då! :)

Har en kanin och en klicker (till hunden). Ska nog prova och se om det går....

men vad ääär klickerträning för nått? :confused:
vill ingen svaara?

Hm. Jag vet inte riktigt själv, eller jag har aldrig sett en sån IRL, jag har läst om det på internet och sett bild på det.
Men jag vet itne vad man ska besrkiva det som? Det är nog en liten grej som ger ett litet klickljud, som djuret ska uppfatta som något positivt..hmm. Nja. Jag är som sagt inte så insatt i det här, finns säkert någon som kan förklara mer utförligt. Men ett tips är att söka lite på klickerträning så får du upp en hel del resultat!:)

man har en liten grej som klickar när man trycker på den.. man använder den för att lära sina hundar/andra djur nya saker, när den gör det den ska så gör man så grejen klickar och ev. ger en godisbit eller någon annan belöning..

eh.. jag är inte så jättebra på att förklara men något sånt.. :angel:

...kanske för att människor är dåliga på att säga "bra" och "duktig" på samma sätt hela tiden, så att det uppfattas samma av hunden när den gör rätt? Det är enda anledningen jag kan komma på till att man inte lika gärna kan säga det...

Det är en manick som är av nån sorts metall som klickar till när man trycker på den. Först måste man klicka in djuret med godis. Så när djuret tar godisen i munen så klickar man. Man måste se till att djuret kopplar klicket med godis. Så det är en hjälp för att kunna berömma ett beteende i exakt rätt ögonblick. Ganska lätt form av träning som man kan utöva på alla djur. Bara det att det kanske tar olika lång tid att klicka in dem.

pmm skrev:
varför kan man inte säga "bra" eller "duktig"??
Det går så mycket fortare att "klicka". Man gör det när djuret (oftast hunden) är på väg att göra rätt - de blir då sporrade att fortsätta.
Bra vid tex. kantarell-sök (med hund, inte kanin :p )

Jag använder den träningsmetoden på min amazonpapegoja.

Har även börjat klicka in en av mina råttor. Går lite segare än med fågeln, har inte riktigt fattat vad klicket betyder men såsmåningom kommer vi kunna börja träna...

Det som är bra med klicket är att ljudet skiljer sig från ljuden djuren normalt hör i sin omgivning samt att det går betydligt snabbare och är lättare att klicka vid exakt rätt tidpunkt än att säga exempelvis BRAAA!

japp jag klickertränar 2 av mina kaniner. Franska vädurarna. Morsan har jag just börjat med och hon lärde sig första gången att hoppa upp på en låda på kommando.
Sonen har lärt sig att hoppa upp på låda på kommando och sen följa med mej till en annan låda en bit bort och hoppa upp på den. Står även på bakbenen på lådan på kommando.

Vilken mamma och bror du har ;) Undrar om jag kan klickerträna sambon. :D

( Efter tre genomläsningar förstod jag att mor och bror syftade på kaninerna :D )

Kanin har jag aldrig prövat. Däremot Marsvin :D
... det gck sådär... marsvin är ganska... ja. Dom bryr sej inte :crazy:

HAHAHA!!! :rofl:

efter min underbara motivering så borde ni ju förstå på en gång att det är mor och son kanin jag pratar om... eller? :angel: :p

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
534
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: skiesabove
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Stinaelin
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar