Klickerträning för katter!

S

Sirisiri

Nån som provat det? Fick hem boken idag som jag beställde eftersom jag vill börja klickerträna hästen. Idag fick kissen bli försökskanin! Katter är väl kanske inte de mest lättdresserade djuren, men tro det eller ej, hon har lärt sig att lyfta på tassen!! Så fort jag visar godiset nu så lyfter hon på tassen! Ashäftigt!!

Spännande! De konster min katt kan (sitta fint, vacker tass, rulla) har hon lärt sig utan klicker. Just nu tror jag det stora problemet är att hitta godis som är spännande nog att jobba för; hon har blivit lite kräsen på äldre dar. Men visst borde det funka på katter också.

Ha ha! är du här också!? Det märks att kissen är förvirrad. Hon tror inte riktigt på det, men när hon inte får godiset jag håller i handen så provar hon att lyfta på tassen. Man riktigt ser hur förvånad hon blir och hur konstigt hon tycker att det är. Men det funkar ju, tänker hon!

Det började med att hon satt i soffan och skulle tvätta sig. Så fort hon lyfte på tassen klickade jag och gav henne godis. Eftersom hon verkligen ville slicka sig kunde jag upprepa det säkert tio ggr på raken. Sen förstod hon att det hängde ihop.

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 236
Senast: escodobe
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 731
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 438
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10