Klickerträna kissen?

Jazzen

Trådstartare
Har nu läst mycket om klickerträning med häst och blev sugen på att prova.
Har dock ingen häst för tillfället utan tänkte pröva med katterna :laugh:

Någon som har lite tips att ge på hur man börjar hela processen? Vilka tricks man kan lära samt hur lång tid det tagit för era katter att fatta galoppen så att säga? ;)
hdrealpets.php

Senast ändrad:
Sv: Klickerträna kissen?

Lycka till säger jag !

Du kan väl rapportera hur det går ?

Jag älskar katter just för att de gör som de själva vill när de själva vill.
Vi har en visslingssignal som katterna vet betyder in och mat. Men de kommer inte alltid. Man kan se dem kolla på en med lagom avmätt min och sen föraktfullt spatsera vidare

Tack så mycket! Hehe jo absolut. De är sköna djur med egen vilja men har läst om endel som tränar sina katter och det verkar gått bra.. så vi får väl se hur detta går ;)

Jag kommer att avlägga rapporter med jämna mellanrum :laugh:

Det är nog inte omöjligt att lära. Min förra katt jag hade , hade jag lärt apport o sitt o tass . Hon var jätte duktig och gjorde det varje gång man sa åt henne.

Lycka till =)

Har nu varit och köpt mig en klick. Fick åka till ett par ställen för att hitta men nu har jag iaf en :) Trodde inte den skulle klicka så högt men hjälp vad den låter :o

Ska ta och testa om en liten stund så får vi se hur de små liven reagerar på detta klickandet men med godis ska det nog gå bra :D

Jag testade detta på Siri. Det började med att hon satt i soffan och tvättade sig och jag klickade och gav henne godis så fort hon lyfte på tassen. Eftersom hon ville tvätta sig så blev det ganska många gånger på raken. Det tog inte mer än några minuter förrän hon fattade galoppen. Så där gjorde jag väl vid några tillfällen, men ganska snart därefter så började hon själv lyfta tassen när jag tog fram klickern och godis. :D Har inte utvecklat det nåt mer förutom att hon lärt sig att får man inte godis när man lyfter på ena tassen så kan man prova med andra tassen och funkar inte det så kan man slicka på någon av tassarna.

Har bara tränat Siri. Mis har suttit bredvid och fått godis ändå. Men sötnosen Mis såg ju vad Siri gjorde och satte helt plötsligt upp tassen hon också! :love: :love: :love: Nu gör hon alltid det, trots att jag fortfarande inte tränat henne nåt. :banana:

Vad kul!
De är för lustiga de små djuren :laugh:
Mina har också fattat oerhört fort, så fort de förknippade klick med godis så prövade vi sitt och de var så duktiga så :love:

Senare när jag och pojkvännen satt och åt satte de sig nedanför bordet och tyckte att de skulle få godis nu när de ändå satt så vackert :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar