Sv: Klicker

jag använder klickern i inlärningsituationer eftersom det är enda gången den behövs. med inlärning menar jag också finslipning av detaljer. klickljudet blir som ett "bra" som är helt oberoende av din röst och som är lättare att få till vid exakt rätt tillfälle, eller finare uttryckt, en positiv förstärkning.

med klickerträning menas att man ger en positiv förstärkning vid önskade beteenden och ignorerar de oönskade beteendena. man kan alltså klickerträna utan klicker, men också klicka utan att klickerträna.

en bok jag varmt rekommenderar är Don't shoot the dog (skjut inte hunden) av Karen Pryor.

Har hört om den boken, den verkar vara bra. Vet du om den finns på svenska? Sökte, men fann den bara på engelska.

Det gjorde den. Tack för det! De verkar vara de enda som har den på svenska o den är billigare på engelska. Konstigt.

Ja, är den det så är det ju inget problem. Tänkte om det är svåra ord som man inte fattar så allt blir fel.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 738
Senast: Tantan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 319
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama