Klickar i skritten

M

mellebandolo

Hej!
Jag fick för ca 1½ vecka sen hem min nya häst och i tisdes började hon klicka i skritten. Alltså, när hon skrittar på böjt spår klickar det från bakbenen. Vänster när något värre än höger.

Vad kan detta bero på?
Är det farligt?
Vad kan man göra åt det?

Enligt min hopptränare var det luft i kotleden, jag tänkte ändå höra med er kloka bukefalosare vad ni tror det kan vara.

Tacksam för svar..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klickar i skritten

Tror det verkar/låter som om din pålle har låsningar. Gå till en DUKTIG kotknackare så fixar han/hon med det.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 761
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 165
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar