Kliar sönder spenarna...?

S

_Sparris__

Vet inte om man säger spenar på en hund, men ni fattar vad jag menar hoppas jag :smirk:
Iaf är det dem som sitter högst upp, närmast frambenen som är alldeles blodiga. Eller ja torkat blod. Tycker inte jag kan se nå ohyra i pälsen, är väl svårt att se iof men de verkar som spenarna är värst utsatta.

Förstår inte riktigt varför, tänkte höra ifall nån hade nån idé eller vart med om nå liknande? Det är en 14 veckors BC tik.
 
Sv: Kliar sönder spenarna...?

Min tax har samma problem med just en bröstvårta (hane)..började för någon vecka sedan..
 
Sv: Kliar sönder spenarna...?

Besvärligt för dem. Du har ingen aning om vad det kan bero på i ditt fall? Min har hållt på en vecka nu, är de inte bättre efter nyår ska jag höra med vet. Står lixom inte ut med att hon kliar sönder sig själv, nåt måste ju vara fel då för då mkt ska man inte behöva klia sig normalt.
 
Sv: Kliar sönder spenarna...?

Min tik gjorde samma sak, och bet dessutom på dem. Jag åkte till vetrinären, men hon hade inge bra svar på varför hon gjorde det. Jag fick utskrivet en salva som jag smorde in hennes spene med, och då blev det bra!
 
Sv: Kliar sönder spenarna...?

Ja min biter ju oxå på dem. Va din valp eller vuxen när hon höll på? Låter ju bra om man kan få en salva så blir det bra sen, skönt för hunden om inte annat. Minns du vad de va för typ av salva?
 
Sv: Kliar sönder spenarna...?

Om en hund plötsligt börjar klia på en spene KAN det bero på en juvertumör så kolla upp detta hos veterinär. Du kan ju börja med att själv noga känna igenom alla spenar efter någon liten knöl.
I annat fall kan det ju vara ngn form av parasit eller hudinfektion, kan ju vara svårt att se hur huden egentligen ser ut om hunden redan kliat en massa..
Hos hunden i första inlägget som är 14 veckor känns det ju väldigt otroligt men ni som har lite äldre hundar bör ju kolla upp det..
 
Sv: Kliar sönder spenarna...?

min tik har haft kliattacker till och från, oftast har det varit psykiskt, men nær hon kliade sig sårig på spenarna visade det sig att hon hade cystor och de juverdelarna opererades bort. efter op blev hon helt återstælld och sååå dyrt blev det inte (førsækringen tog det mesta).
 

Liknande trådar

Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 412
Senast: Boj
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 936
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp