Kliar i hålfoten

Hagens_Zorba

Trådstartare
Det kliar rätt mkt under min ena fot, mitt i hålfoten.
Det syns INGENTING, ingen rodnad, ingen prick, ingen spricka, nada, så jag fattar inte vad det är som kliar.
Det enda jag kan komma på är svamp, men det känns ändå lite konstigt när man ser nada. Jag har iaf smörjt med svampsalva utan resultat. Även kortison utan resultat.

Jag är en eksemmänniska men har inget eksem där.
Fick precis likadant för ett par år sen, kom aldrig på vad det va då heller, och det höll på läääänge.

Känns värdelöst att gå till doktorn men en kliande fot där man inte har nåt att "ta på". Men det är ju jobbigt, sitta på middagar och måste klia foten, på stan när man har skor å de kliar satan ba.

Jag är mest inomhus utan strumpor så det är inte så att det är mkt instängt och svettigt för foten heller.

Några ideér? :D
 
Sv: Kliar i hålfoten

Kliar det under vänster fot så får man besök, kliar det under höger fot så kommer man iväg på en resa.
 
Sv: Kliar i hålfoten

Precis sådär har jag också det ibland! Kliar som attan på ett speciellt ställe under hålfoten, men där är ingenting!:confused:
Trodde jag var galen, skönt och höra att det åtminstone finns en till där ute :D
Tyvärr vet jag inte vad man ska göra åt det, det är bara att klia tillbaks :p
 
Sv: Kliar i hålfoten

Det kan inte vara torr hud då? Smörjer du ofta? Om inte hade jag provat massera fötterna före sänggåendet. Gärna med någon vårdande, ganska fet salva.
 
Sv: Kliar i hålfoten

Nope inte torr, smörjer mig med propyless två gånger om dan över hela kroppen.
Massera fötterna gör jag dagligen istället för att klia ibland för att inte klia hål på den :p
 
Sv: Kliar i hålfoten

Men asså haha NÅT är det ju.
Kan ju inte ba va ett kliställe nåra månader om året. Pallaaaa :banghead:
 
Sv: Kliar i hålfoten

Har du husdjur?

Min sambo och jag får ibland in hundhår i foten, ett liiitet tunt hårstrå! Det brukar både klia och stickas lite när man går om det sitter på en trampdyna, men jag kan tänka mig att det bara kliar i hålfoten.

Hårstrån kan ju vara svåra att se ibland. Försök kolla mot en ljus eller mörk bakgrund, med bra belysning?
 
Sv: Kliar i hålfoten

Jag har katter, men har kollat jättenoga nu och man ser verkligen nada.
Det håller ju i sig i ett par månader typ :/
 
Sv: Kliar i hålfoten

Men asså haha NÅT är det ju.
Kan ju inte ba va ett kliställe nåra månader om året. Pallaaaa :banghead:

jag har ett kliställe uppepå foten nära tårna och jag tror det blir varmt där så jag snörjer med cortison och tar en antihistamin. Då går det över. Har det bara på sommaren :). Jag har en livslång historia av allergi på det mest olika sätt.
 
Sv: Kliar i hålfoten

min spontana tanke är att du ska kolla om du inte kan hitta någon mikroskopiskt liten (nåja, men kanske 1 mm) vätskefylld blåsa, där det kliar.
Det finns något som förkortas PPP - pustulosis palmoplantaris, vilket är just hysteriskt kliande blåsor på handflator och fotsulor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp