S

sommarlov

Vet att vetekli är bra för hästar som inte håller hullet men vad är det mer bra för? Har för mig att jag någon stans läst att det även är bra för hårremmen. Vår ponny har tidigare fått en ½ liter kli uppblandat i betfor en gång om dagen. Vill inte byta foder om det är motiverat att ha det kvar men vill även veta varför man skall ge det. Förra ägaren kan inte ge något svar utan han har bara fått det. Det finns ingen behov av att han skall ha det för att hålla hullet. Tacksam för information. :p
 
Sv: Kli

Det kan verka lugnande på magen och det innehåller mycket fosfor, vilket är bra om övriga foderstaten är fattig på det.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
883
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 684
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 341
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp