Klet i ena ögat (bilder)

squarepants

Trådstartare
I förmiddags började min hunds öga rinna med trögflytande gojjs. Jag kollade i ögat och såg en "slemtråd" som låg rak över ögat, sköljde bort med koksaltlösning och tvättade runt ögat. Nu rinner det fortfarande lite, men inte riktigt lika mycket.

Kan det varit "slemtråden" som orsakade det? Hur länge ska vi avvakta innan vi ringer vet om det inte blir bättre?

DSCN9518.jpg

DSCN9519.jpg

Sv: Klet i ena ögat (bilder)

Jag vet inte hur det är med hundar, men när jag har fått en ögoninfektion (nu låter det som om jag har det hela tiden, har bara haft det två gånger) så är det samma sak som händer. Det rinner vätska och blir som "slemtrådar" i ögonen.
Det kan vara så att ögat bara är lite irriterat, om jag haft linser i lite längre än nödvändigt så kan det bli så en dag också. Är det inte bättre imorgon så skulle jag ringa vet iaf, för säkerhetsskull. :)

Lite beroende på ras och individ, mammas ena tik får sådär ofta utan att det är något fel. (edit: just cocker har lätt att få rinnande/kletande ögon, säkert fler raser också)

men om din hund inte brukar rinna så kan det vara en rispa på hornhinnan som gör detta. det orsakas av sand eller smuts som skavt. det kan mycket väl vara borta nu men ögat skyddas och sköjls av detta och borde gå över efter någon dag

Det är ögoninflammation. Skölj med koksalt och badda med kamomillte ett par dagar. Funkar det inte så kontakta vet.

Han har väldigt "torrt" och stramt skinn runt ögonen, om du förstår vad jag menar. Och har aldrig haft problem med rinnande ögon innan.

MrsScabtree: Tack :bow: Det ska jag göra!

Annars ska det finnas nå ögon droppar till djur som är för ögoninflamation som finns köpa på apoteket. Kommer tyvärr inte ihåg va det heter.

Kisar hunden? I så fall veterinär, inte avvakta några dagar. Kisar inte hunden spola med koksalt och håll rent och ge det några dagar. Min ena kan få sådär spontant (antar han får in skräp), men ger sig med spolning en - två dagar. Men noga instruerad av vet att varig flytning i samband med kisar = inte testa själv, utan komma in så man kan färga in och se om det finns hornhinneskada.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 558
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 855
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 667
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden