Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år
Ahaaa ja det går ju så fort när dom tappar, tyvärr!
Mja dom är lite halvnya, araben (Sando 3 år valack) har jag haft 2 veckor, och isisen (Skenkur 9år hingst) har jag tagit hand om nån månad men inte börjat rida än (förutom en kort skritt tur i paddock).
Båda är ganksa gröna, Skenkur är inriden som 6åring och utbildad enligt barock principer, kan skolor, och massa frihets dressyr tydligen (fick jag reda på idag!) , men inte riden regelbundet nu på ett tag.
Men honom kommer jag ha massa kul med
Sando har jag precis som sagt köpt och han är lite halvinriden, riden bettlöst och enligt centrerad ridning tänk så vitt jag vet, så en trevlig start. Väldigt go häst som jag ser fram emot att utbilda och ha det mysigt med.
Båda är gudasnälla och coola hästar, fast Sando är ju lite yngre och grönare då.
Ska träna för Birgitta Järnåker i januari (var med som medhjälpare och gillade henne) och träna för lite allehanda folk jag tycker är intressanta. Tanken är att kunna bli tränare själv om många år
(hade en bra början som yngre men hade sen barn och tagit paus fast nu vart det fart på drömyrket igen)
Nej ush nu får jag sluta babbla, borde sova...lalala