Klasser mm..

G

Glada

Hur är det i dressyr med uppklassning eller klasser öht?

T.ex om jag rider L:B, hur många gånger får jag rida det utan att blir uppklassad? Är det en viss procent man ska komma över?
När börjar man rida medelsvår?

*låter säkert korkad i mina frågor, men kan ingt...*

Sv: Klasser mm..

jag är ingen expert så men du får rida lätt B så många ggr du vill. Det är du själv som väljer när du vill rida msv. Jag tror att du får gå tillbaka ner till lokal lätt B efter en regional msv om du inte blev placerad men jag kan ha väldigt fel så någon får gärna rätta mig isf:angel::bump:

Så länge du håller dig på lokal nivå kan du rida hur mkt du vill. Det kan du även göra på regional om du inte får för mkt placeringar. Dock ändras reglerna på häst nästa år och du kan inte bli uppklassad längre precis som i hoppningen.

Uppklassning

Intressant att uppklassningen tas bort! Men dumt tror jag!

Kval gäller vid nationell start; du måste ha haft minst 62% i likvärdig regional klass. Samma gäller mellan nationell och elit.

BRA att ha kval även för att få starta regional MsvA!

Jag valde själv att tävlingsdebutera min ena häst när han var klar för MsvB, och så är det ju ganska många rutinerade tävlingsryttare som gör. Ur den aspekten är det bra att det inte är LA-kval för att få starta MsvB, men egentligen vore det nog inte helt fel...

Senast ändrad:

Dagens uppklassningssystem är mycket märkligt då det inte omfattar placeringar tagna på lokal tävling.

Man kan således vinna 57 stycken LC, LB eller LA på lokal tävling utan att bli uppklassad NÅGONSIN, i alla fall så länge man bara tävlar lokalt.

Helt klart bör reglerna ändras.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar