Klassa upp i dressyr?

K

kladdkakor

Ni vet, så som man kan klassa upp sin ponny i hoppning (om man fyllt 18 och vill fortsätta tävla och då bland storhästarna) kan man göra något liknande i dressyren? :p

Sv: Klassa upp i dressyr?

ja, det går. men man måste skaffa licensmaterial som gäller för storhästar. har inte hel koll på regler o så, men det går iaf att genomföra utan större problem...

okejs. :D men om man har en typ b-ponny och vill tävla den längre, kan man klassa upp den bland typ c-ponnysarna? :p

jag tror att dt går, du får kolla i tr eller på ridsport.se :P

Om man har passerat ponnyåldern och vill fortsätta tävla sin ponny bland stora hästar så skaffar man en hästlicens åt ponnyn. Sedan tävlar man den precis som om den var en stor häst. Man får tävla t o m medelsvår dressyr.

Man kan däremot inte "klassa upp" B-ponny bland större ponnyer.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025