Klas klättermus

Gnist

Trådstartare
Finns här hos mig :devil:

I terriernas hundgård är nätet ca 125 cm högt och både Stromboli & Cassandra har ju tagit sig över det lätt som en plätt, vilket ledde till att jag satt ett mjukare nät upptill, som böjer sig in om de klättrar på det. Resultat = Stromboli inne, men Cassandra ute lika lätt som förut :eek:

Så nu i morse satt jag som ett tak av nät på det ställe där jag misstänkte att hon tar sig över och sedan ställde jag mig och lurpassade på altanen. Tog ca 20 sekunder, så tänkte sig Cassandra ut därifrån, men den här gången gick hon bet :angel:

kltter_1_2.jpg

kltter_2_2.jpg

kltter_3_2.jpg

Riktigt varför hon ska ha sig ut ibland (det är inte alla dagar hon gör det) vet jag inte. Hundgården är stor, fräsch och de har tillgång till rent vatten och mat.

Det är ju som smidigt att kunna ha dem där emellanåt trots allt :cool:

Sv: Klas klättermus

Haha, vad söt hon var! Lilla Alfelina! :)

Men, kan de inte fastna när de hänger sådär, med sånt grovt stängsel. Alltså med så stora hål?

Det är inte någon stor risk för det.

Däremot om de kommer över nätet och hoppar ner, skulle de kunna fastna eller skada sig på annat sätt, vilket är största anledningen till att jag satt upp "taket" av när, där hon klättrar ut.

*knapplån*

Haha, såå söt hon ser ut på den andra och sista bilden ;) Ser precis ut som "Nääe, Vad har nu Matte gjort? Hjälp :o" Haha, jag fick mejj iallafall ett gott Smile!

Alla dina hundar är såå söta, (som vanligt :) )

:rofl: Men guud :p vilken knäppis ^^
Men du vet vad man brukar säga, gräset är alltid grönare på andra sidan :p haha

Möjligt att ögat luras av bilderna, men tro mig: Där finns inget som kan sticka ut ögonen på mina hundar :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka