Klartecken för privata tävlingar

jennyjenny

Trådstartare
Jag läste på tidningen ridsports hemsida att Marknadsdomstolen slagit fast att det inte är ok att bestraffa medlemmar som deltagit i tävlingar som anordnats utanför förbundet. Detta gällde motorförbundet men samma kommer ju att gälla hästsporten!

Hur tror ni det kommer att påverka arrangemangen? Jag hoppas på fler vardagstävlingar, mer variation, större möjligheter att dra publik genom andra slags arrangemang.

Bara tummen upp från mig alltså :laugh: Vad tycker ni?

Sv: Klartecken för privata tävlingar

Jag tycket också det låter bra. Det borde i alla fall underlätta något enormt om SRF och WRAS ska slås ihop. :)

Sv: Klartecken för privata tävlingar

Om det innebär fler tävlingar får tiden utvisa men en sak är säker, ridsportförbundet kan inte på något vis straffa sina medlemmar om någon vill vara med och rida eller vara funktionär på en tävling som inte har något med ridsportförbundet att göra.
Jag har ingen som helst koll på hur det har varit tidigare men om det lilla jag hört stämmer så har så varit fallet ifall man som licensierad ryttare eller funktionär inom ridsportförbundet deltagit i en något som har med westernridning att göra. DVS precis samma anledning som till att bråket startade emellan SBF (svenska bilsportförbundet) och SMA (svenska motor alliansen)/KKV.

I korthet kan man säga att det ursprungliga problemet var att SBF utfärdar alla licenser för förare, funktionärer samt banorna. Dessutom var SBF dom enda som kunde sälja en försäkring för förare och evenemang (som man enligt svensk lag måste ha). När SMA dök upp som en ny försäkringsaktör fick man problem att få funktionärer och vissa förare att våga delta på sådana event pga risken för att bli av med sina racing och funktionärslicenser. SBF hotade även vissa banägare med att dom kunde bli av med sina banlicenser om dom hyrde ut till evenemang som försäkrades av SMA.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka