Inget regn i Dalarna. Eldningsförbud har vi också så nu blir det inga sista april - brasor
Hoppas det kommer regn snart
Hoppas det kommer regn snart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kollade HELA Stockholm, inklusive Södertälje, i mitten/slutet på förra sommaren. Fanns inget lucern att uppbringa alls. Jag fick åka långt för att få tag på det.Förra sommaren? Fast det är klart, Södertälje tittade jag aldrig på eftersom det blir för långt att åka, i Sthlm och Uppsala var det slut.
I Australien dör ju djur på löpande band av torkan, det var en hel en hel hästhjord på bild i DN tidigare i vinter.
![]()
https://svenska.yle.fi/artikel/2019...djur-i-australien-bland-annat-fladdermoss-och
Foderladan , som jag känner till ligger på den lilla vägen mellan Danmarks kyrka och Linnes Hammarby . På enirokartan en röd fyrkant.Jag var inne på GG:s hemsida och enligt den fanns ingen lusern att köpa i varesig Sthlm eller Uppsala, när jag ringde och frågade kunde de inte ge besked om när de trodde de skulle få hem något och jag hade inget bete på hela sommaren. Min ena leverantör har inte kunnat sälja alls, min andre kunde inte lova något och höjde sedan priserna med 150%. Jag fick tips av en Uppsalabo var jag kunde få tag på lusern i Uppsala men vad någon Foderlada är känner jag inte till.
Nu i februari var det en radiointervju med lantbrukare i Vallentuna som skulle tvingas destruera flera djur pga foderbrist och långa slaktköer, vad synd att han inte kände till att det inte var någon foderbrist alls. Det jag köpte och fick kassera köptes in i slutet av augusti. Vad skulle mina hästar leva på fram till dess, luft? Ingen kunde leverera stolpar så jag hade kunnat hägna in plättar med torrt gräs, varken butik eller på nätet, men det var väl inbillning det med. När jag fortfarande inte fått några stolpar, som beställdes i juli, avbokade jag dem i oktober.![]()