Klarar man sig utan facebook?

Lalinea

Trådstartare
Jag funderar på detta med facebook som jag haft i många många år nu,är trött på det men beroende av det. Har testat några gånger att avaktivera det och det är rätt skönt. Men sen kommer dom där lediga timmarna man bara sitter i soffan och vips loggar man in och fördriver timmar på ingenting. Messenger fungerar ju utan facebook och det borde egentligen räcka med det. Men klarar man sig utan alla grupper,evenemang och inbjudningar genom fb år 2018?

• Gilla
Reactions: ptr
Jag skulle inte klara mig utan FB. Är ju där man får info om allt som händer i stan, olika utställningar, bekantas vernissager, konserter, fester, hästclinics och andra events. Tycker det är ett jättebra sätt att bli informerad saker man vill delta på. Jag skulle missa rätt mycket om jag inte hade FB.
Är också nödvändigt för mig med tanke på olika grupper jag "behöver" vara med i. Förr var det mycket grupper för universitetet och studentkåren, nu är det bara stallgrupper och sånt jag behöver vara med i.
Men även andra grupper är bra, få info om vad som händer i körningen i landet, vart det finns träningar, eller om någon AR-tränare kommer i närheten och håller träningar. Eller grupper för att hålla samman mitt konstnärliga yrkesområde, utbyta tips och information.
Och en massa med.

FB förenklar mitt liv.

Jag skulle inte klara mig, men jag har INTE någon facebookapp på mobil eller så, utan använder fb bara när jag sitter vid dator.

I alla fall, på facebook håller jag kontakt med allt och alla. Jag har få personer jag träffar till vardags, ofta för att de bor för långt bort. Mest använder jag dock facebook som en hundsida. Jag skriver nästan uteslutande om hundarna, är med i olika hundgrupper, är vän med hundfolk, håller koll på vad som händer inom "min" ras osv. Sådant skulle bli jättesvårt utan facebook.

Ja det är just grupper och evenemang jag också känner att fb är bra att ha till. Men sen sitter jag där i timmar ,fast det kanske skulle behövas max en kvart för att uppdatera sig.

Jag skulle absolut klara mig, men skulle nog ha betydligt tråkigare, speciellt när man hamnar att vänta länge i olika lägen.

Så klart man klarar sig utan FB. FB är ju inget som man måste ha för att leva sitt liv. Det gick ju bra innan? O det finns ju en vinst i att inte ha det....du har inte storebror som loggar allt om dig.

Jag funderar på detta med facebook som jag haft i många många år nu,är trött på det men beroende av det. Har testat några gånger att avaktivera det och det är rätt skönt. Men sen kommer dom där lediga timmarna man bara sitter i soffan och vips loggar man in och fördriver timmar på ingenting. Messenger fungerar ju utan facebook och det borde egentligen räcka med det. Men klarar man sig utan alla grupper,evenemang och inbjudningar genom fb år 2018?
Finns det bara facebook och soffan som alternativ?

Jag har också börjat fundera på att ta bort min facebook. Det är mest ett tidsfördriv och tillför inte sådär vansinnigt mycket i mitt liv, egentligen. Ta bort facebook-appen på telefonen kanske är ett bra första steg för att känna efter :)

Jag testade, kom sen på att jag då inte ser när jag har bokcirkel eller kan rösta i densamma. Gick snabbt åt skogen.

Jag klarar mig utmärkt utan facebook. Finns ingen anleding att lägga så mycket tid på något så onödigt. Vill någon att jag ska komma har jag telefon som man kan ringa till och skicka sms om man inte vill ringa. Och är det så att den som ska ha nån tillställning, föredrag, träning ellet vad det nu är inte orkar höra av sig för att jag inte har facebook. Ja då kan det kvitta för mig.

Jag tycker grupperna är svåra att klara sig utan. Har en för klassen på universitetet, en träningsgrupp för ridhuset osv.. bjuds in till aktiviteter, typ clinic för Rolf-Göran. Tävlingar jag åker på brukar skapa en händelse osv.

För att ha en egen FB och se vad ens vänner gör? Det skulle jag absolut klara mig utan.

Jag har Facebook men har inte använt det på ett halvår mer än att jag fått inbjudningar till diverse saker. Jag har slutat hänga där och slutat uppdatera min status. Och tycker det är helt underbart skönt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 879
Senast: Hemlig21
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 151
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka