Klar för tävling?

millan71

Trådstartare
Har en häst som haft 2 kotledsinflammationer ifjol, de behandlades och efter det opererades en lös benbit ut ur framkotans led. Detta var 29/10-07. Han har varit helt bra efter detta förutom för 4 veckor sedan så började han att gå konstigt igen och det var det som satte igång hela apparaten för ett år sedan. Både jag och mina tränare tyckte att det såg ut som om det satt i bogen redan då men kliniken ville behandla kotledsinflammationen först och " lyssnade" inte riktigt på mej. Så istället för att åka till kliniken den här gången så tog jag kontakt med en kiropraktor som oxå sade att det såg ut som om det var bogen som krånglade. Han drog ut benet och sedan fick han gå i hage i 4 dagar innan jag satte igång honom med en viktboots på det ben som spökar. Allt känns kanon nu och jag ska testa honom på en ridplan och efter det ringa kiropraktorn igen för att berätta hur allt gått och om vi måste gå vidare.

Fråga: Om allt fortfarande är bra och han fungerar på böjda spår när skulle ni anmäla er för er första tävling. Han har gått för fullt så han är i full kondition och välmusklad och skulle klara en dressyrklass, men frågan är ska man? Jag har hittat en tävling sista maj och frågan är, ska man anmäla sig? Jag ska absolut fråga kiropraktorn oxå men vill ha lite synpunkter från alla kloka bukefalister :)

Sv: Klar för tävling?

Med tanke på att det bara är 4 v sedan som ni återigen såg problem (låsning?) och kiropraktor fortf behandlar så skulle jag personligen avvakta med tävling till slutet av sommaren. Men det är jag det. Jag skulle inte tycka att det var något anmärkningsvärt om du får klartecken från kiropraktorn och han känns fräsch. Men det brukar alltid löna sig att ta det lite för lugnt än för snabbt, så jag hade avvaktat.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka