millan71
Trådstartare
Har en häst som haft 2 kotledsinflammationer ifjol, de behandlades och efter det opererades en lös benbit ut ur framkotans led. Detta var 29/10-07. Han har varit helt bra efter detta förutom för 4 veckor sedan så började han att gå konstigt igen och det var det som satte igång hela apparaten för ett år sedan. Både jag och mina tränare tyckte att det såg ut som om det satt i bogen redan då men kliniken ville behandla kotledsinflammationen först och " lyssnade" inte riktigt på mej. Så istället för att åka till kliniken den här gången så tog jag kontakt med en kiropraktor som oxå sade att det såg ut som om det var bogen som krånglade. Han drog ut benet och sedan fick han gå i hage i 4 dagar innan jag satte igång honom med en viktboots på det ben som spökar. Allt känns kanon nu och jag ska testa honom på en ridplan och efter det ringa kiropraktorn igen för att berätta hur allt gått och om vi måste gå vidare.
Fråga: Om allt fortfarande är bra och han fungerar på böjda spår när skulle ni anmäla er för er första tävling. Han har gått för fullt så han är i full kondition och välmusklad och skulle klara en dressyrklass, men frågan är ska man? Jag har hittat en tävling sista maj och frågan är, ska man anmäla sig? Jag ska absolut fråga kiropraktorn oxå men vill ha lite synpunkter från alla kloka bukefalister
Fråga: Om allt fortfarande är bra och han fungerar på böjda spår när skulle ni anmäla er för er första tävling. Han har gått för fullt så han är i full kondition och välmusklad och skulle klara en dressyrklass, men frågan är ska man? Jag har hittat en tävling sista maj och frågan är, ska man anmäla sig? Jag ska absolut fråga kiropraktorn oxå men vill ha lite synpunkter från alla kloka bukefalister