Klapphingst??

asterix_zaphir

Trådstartare
Är det någon som har ett bra svar.. Jag har en liten shettis hingst på lite drygt 1år och hans ena "kula" har ramlat ner. Jag har sett båda "kulorna" 1 gång.
Hans första "kula" ramlade ner precis innan han blev 1 år.
Kommer den andra "kulan" att ramla ner eller blir han en klapphingst??

Sv: Klapphingst??

Om du har sett båda kulorna så har båda trillat ner, det är ingen klapphingst.
De kan ju däremot dra upp kulorna spontant, framförallt medan kulorna fortfarande är små. Du kommer snart kunna se båda igen.

Sv: Klapphingst??

Tack för ditt svar. Det känns lite lugnande :) Han måste ju vara väldigt sen med att få kulorna att trilla ner tycker jag. Jag hoppas att jag kan kastrera honom i höst.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: Askur2017
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka