Klapphingst

M

mai

Har ingen aning om vad de e så ja vet inte var ja ska lägga den men efersom de handlar om en hingst så lägger ja den på avel, vsd e e klapphingst?

En klapphingst har ena eller bägge testiklarna kvar i bukhålan, de har inte trillat ner i pungen som på "normala" hingstar. Man får inte använda dem i avel eftersom det kan finnas ärftlig disposition. Hingsten bör kastreras på klinik då det som regel krävs operation.

uuh, tack då vet ja men dom är precis som vanliga híngstar annars me "humöret" å så

Ja, de kan även betäcka även om det inte är säkert att det blir något. Det är en hingst och ska hanteras som en sådan så länge han inte är kastrerad.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
432
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023