Klänning till bröllop

Lia_

Trådstartare
Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget roligt. Allt är bara grått och svart, eller väldigt höstiga färger. Jag vill gärna ha något med lite mer färg. Gärna blått, och då helst inte ljusblått eller väldigt mörk blå (så att det nästan ser svart ut).

Jag bor i Stockholm, om någon har tips om någon bra butik eller har sett någon lämplig klänning.
 
Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget roligt. Allt är bara grått och svart, eller väldigt höstiga färger. Jag vill gärna ha något med lite mer färg. Gärna blått, och då helst inte ljusblått eller väldigt mörk blå (så att det nästan ser svart ut).

Jag bor i Stockholm, om någon har tips om någon bra butik eller har sett någon lämplig klänning.
@tornblomma kanske har tips på bra Stockholmsbutik för kläder med färg....?

Annars skulle jag nog ha satsat på att gå till butiker som inte är de största kedjorna. Alltså undvika HM, Lindex, Cubus etc. Finns ju massor av sådana butiker i city.
 
@tornblomma kanske har tips på bra Stockholmsbutik för kläder med färg....?

Annars skulle jag nog ha satsat på att gå till butiker som inte är de största kedjorna. Alltså undvika HM, Lindex, Cubus etc. Finns ju massor av sådana butiker i city.

Jag köpte denna klänning igår på HM:

hmprod

hmprod



Kanske lite väl simpel, men du kan ju addera lite snygga accessoarer?
 
Budget? Om man går upp ett snäpp i pris ovan HM etc så brukar det vara lättare att hitta färg tycker jag. T ex Newhouse, Jascha, Laura Ashley, Inwear och Oasis brukar ha kläningar som med rätt tillbehör kan passa på bröllop men sedan fungera för andra tillfällen också. Vill du gå "all in" så finns Phase eight (de stora varuhusen) eller Scala (betydligt lägre pris). Har du gott om penagar så har Oleana helt fantastiska kjolar och toppar i siden som blir som en klänning ihop.
84%20ny.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 743
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
864
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 142
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp