klämskada

J

jannica

hej! min häst låg fast med ena bakbetet under sin boxdörr, han hade legat så hela natten, antagligen så har han på något tokigt sätt lyckats att pressa ut dörren när han legat, han var rejält medtagen när jag kom på morgonen, jag fick hjälp att skruva ner dörren (skjutdörr), för att få loss benet men hela han var så slut så han orkade inte resa sej, det tog en och enhalv timme att få upp honom, samtidigt kom veterinären som vi ringt, han har en rejäl klämskada på höger bakben och flera sår, han har ju givetvis fått behandling för det, men svullnaden och stelheten försvinner inte, någon som har erfarenhet av sånt här

Sv: klämskada

När hände detta? När de får rejäla klämskador kan det ta flera veckor innan de blir återställda. Blir han inte bättre så får du kontakta veterinär igen eller rent av åka till klinik för ev. röntgen

Sv: klämskada

var det längesen det hände?
Jag hade nog ringt och rådfrågat behandlande veterinär, alternativt kliniken jag brukar åka till
Lät otäckt det där, hoppas hästen din kryar på sig!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 113
Senast: Pudlan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30