Klämd svans!!

C

cerrox

Uuuhh, råkade klämma älskade kattens svans i en dörr!!!! :crazy: :cry: Han skrek till och sprang och gömde sej under sängen...fick fram honom och jag klämde och böjde och kollades svansen, men verkade inte vara några tecken på att den skulle vara skadad, han sa inget iallafall, men tycker allt att den vart lite väl rörlig!!? Han rör iallafall svansen normalt och har den i normal höjd, då kan den väl inte vara skadad? Är så rädd att den ska vara bruten!!! :( Vad tror ni? Ser man lätt om svansen är skadad/bruten??

Sv: Klämd svans!!

Ja gu ja, om den var bruten skulle katten köra klorna i dig om du meckade med den. Låt chocken lägga sig och testa igen om en stund, kolla om det är svullet.

Puh...då kan jag andas ut om att den inte är bruten iallafall!! Men man blir alltid så orolig...den vart inte svullen innan, men ska kolla igen om en stund, lilla snutten..nu ligger han under sängen igen, han är väl chockad, förstår nog inte hur dörren kunde huggas så.. :(

Jo är den bruten så betyder det ju inte att man lättare kan veva runt med den om man säger så... :p Men det kan ju ha blivit nån liten spricka eller så och är katten chockad så är det inte säkert att han reagerar direkt efter. Så låt honom vila en stund och kolla om det blir svullet, varmt eller om katten reagerar när du pillar.

Good luck!

Svansar läcker dock oftast fint själv eller så kanske den blir en aningens böjd ut sen,det beror på hur svansen ser ut.

Det gick bra, han var sej själv sen igen, inga men efter klämmningen som väl är. :love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 443
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 700
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Nirvana
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama