Klägget i Mjölkgropen

kingkong

Trådstartare
Jaa..allså mellan stonas juver, finns det ju en liten ficka...eller vad man ska säga..
hur ofta rengör ni där?
På mitt ena sto samlas där en svart geggig massa..svampigt lixom. Hon får nästan orgasm!!!:D:confused:när jag är däer och ska göra rent, dt verkar ju klia...och de luktar sunkigt..1
Brukar tvätta med hexocil och sen smörja me ex zinkpasta. >då håller det sig fint ett bra tag...men det återkommer hela tiden. Antagligen för att där ständigt är fuktigt och varmt mellan tuttarna på dem. Hur gör ni?

Sv: Klägget i Mjölkgropen

Till mitt förra sto höll jag mig med en "snusk vante" som jag hade på mig när hon sa att det var dags att gräva lite tutte. Hon ställde sig då väldigt bredbent och tittade uppmuntrande på mig. Hennes njutning var total:love:
Det räcker om du krafsar bort lite i bland, jag har bara tvättat inför fölning. Zinkpasta är uttorkande, det är inte bra, hellre något fett.

Det blir bara äckligt där på min häst på sommaren när flugorna kommer, så det är bara då man behöver torka/borsta. Tar en mjuk borste eller en svamp till det. Sen någon skyddande salva. Där är aldrig något smuts på vintern.

Kliar bort det någon gång ibland.
Hästarna bryr sig nog inte så mycket om det, värre med oss fjompiga människor. :angel:

LIA

mmm men äckligt är det...gamla hudavlagringar blandat med stöv..?
men det känns som hon eller dom, skulle känna sig goare när de e rennt å torrt..tänk om de kliar hela tiden:o

Å svett!
Vet inte hur klådigt det är, det borde ju ingå naturligt på hästen s a s så jag tror inte att dom går med ständig klåda där. Däremot älskar dom att bli kliade där.
Räcker det inte med lite torrtorkning? Utan vätskor och salvor? En halmviska t ex?

LIA

Gör som LIA, pillar bort med fingrarna emellanåt. Tvättar inför fölning eller de få gånger per år som jag annars tvättar henne så drar jag med svampen även mellan juverhalvorna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka