klädstorlekar

marieka

Trådstartare
Förmodar att vovven behöver ett täcke i vinter.
Men hur vet man storleken, mäter man som på hästar eller vad? :confused:

rygglängden mäter man... fast jag tycker ändå det är bäst att ta med hunden till djuraffären och prova för det stämmer inte alltid.... om man måttbeställer tror jag man skall mäta runt mage och bredd ovanför frambenen också :)

min chihuahua är ogärna ute mer än 2 minuter på vintern, han borde va snabbaste hunden på att göra sina behov..... han fryser både med och utan täcke så han får göra sina behov och sen sitta innanför min jacka.... nu pratar jag om kyla kallare än 15 minus såklart... upp till 10 minus märks det inte av så snabbt.... :D

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
952
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 254
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 022
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 948
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka