B

Blicken

ni som tävlar eller kör för t ex bröllop vad har ni på er? Det ska väl vara hatt och kavaj/klädsel som stämmer med vagn...

Bilder?
Var har ni köpt det?

Tack!

Sv: Klädsel

Det här har jag på mig när jag tävlar
http://static.apberget.se/images/p/g/531/531eac75febb88e724a1ee234676c806.jpg
Men snyggare går säkert att hitta! Kavajen har min faster sytt för jättelänge sen. Ett sjortbröst från börjes. Förklädet har jag gjort själv. Groomens kavaj är köpt på second hand tror jag! Jag brukar ha "vanlig" sammetshjälm vid dressyren, lånar mammas då, men den är så liten så när jag inte måste har jag min hjälm (den jag har på bilden). Har ingen hatt som passar bra och personligen tycker jag att hjälm aldrig är fel.

Funderar du på klädsel inför luciashowen eller? :)
Vad ska du ha för vagn och vad har du funderat på för kläder?

Har tyvärr ingen bild från när vi körde bröllop i somras men så hade jag beige/brun tweedkavaj ljusa byxor lågskor, hatt och brunt förkläde. Min groom hade ljusa byxor, skjorta slips och snygg grön jägarkeps på huvudet. Hästen hade brun nyputsad sele och nyvaxad vagn som var björkprydd:)

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 371
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka